22 Nisan 2016 Cuma

İçimdeki Müzik

Kitap Adı: İçimdeki Müzik
Özgün Adı: Out of My Mind
Kitap Yazarı: Sharon M. Draper
Çeviren: Zeynep Kürük
Yayınevi: Genç Timaş
Sayfa Sayısı: 263
Baskı Yılı: 2016

Yeni bir 2016 favorisiyle merhaba! Hem de üst sıralardan! :D İçimdeki Müzik çok çok güzeldi. Daha başladığı anda belli etti kendini, ben bu kitabı çok beğeneceğim dedim hemen ve öyle de oldu. 

İçimdeki Müzik'i 11 yaşındaki Melody'den okuyoruz. Melody'nin beyin felci var, tam olarak spastik ikili kuadripleji, kendisi söylüyor. Ve bu nedenle tekerlekli sandalye ile hareket edebiliyor, kendi başına yemek yiyemiyor, konuşamıyor, kalem dahi tutamıyor. 

Ama zekasıyla ilgili hiçbir problem yok. Çok güçlü bir fotografik hafızası var, yıllardır duyduğu her şeyi ezberliyor. Ama bir kelime bile konuşamıyor. 



Anne ve babası harika insanlar. Bir de komşusu Bayan Violet. O kadar güzel insanlar ki, okurken gözleriniz yaşarıyor. Melody'yi koşulsuz seviyorlar ve hayatını kolaylaştırmak için her şeyi yapıyorlar. Okulda salak salak davranan öğretmenler ve öğrenciler var tabii ki, ama Melody yine de hayat dolu ve çok tatlı bir kız. 

İşte Melody'nin hikayesini okuyoruz birazcık. Çok güzeldi ya, daha ne denir bilmiyorum. Sadece sonunu daha farklı isterdim. Daha mutlu, coşku dolu falan. Biraz buruk bitti, bu da beni üzdü. 

Bu kitabı okumanızı kesinlikle tavsiye ediyorum. Kendi türünün iyilerindendi. İnsanları dış görünüşle yargılamamayı, her insana bir şans vermeyi, önyargılı olmamayı anlattı Melody bize. Böyle kitaplar daha çok okunsun ve daha çok yayılsın istiyorum.

Özgün konu ve güzel bir kurgu (%35): 4/5
Bu temada kitaplar okumuştuk ama beyin felci okumamıştık daha önce. Güzeldi.

Sürükleyici/Akıcı olma (%45): 5/5
Çok çok akıcıydı. 

Çeviri ve baskı kalitesi (%5): 4/5
Noktalama işaretleri bazen yanlıştı, ama çok dert değil :D

Orijinal isim (%10): 0/5
Out of My Mind!

Güzel kapak (%5): 5/5 
Kapağı çok şeker :D

Final puanı: 4,1

15 yorum:

  1. Çok güzel bir kitaba benziyor. Ben ismine bakıp gelmiştim ama konusu da etkileyiciymiş...

    YanıtlaSil
  2. kapağı gerçekten çok şekermiş ama :D

    YanıtlaSil
  3. Ben bu kitabı okudum gerçektennn de çok güzel 💙💚💛

    YanıtlaSil
  4. Kitap konu olarak biraz sol ayağıma benziyor bence okudum ve çok güzeldi dusuncelerimi degistirdi ve gelistirdi okunması gereken bi kitap ☺

    YanıtlaSil
  5. Kitabı demin bitirdim ben de ve gerçekten harika! Sen de çok güzel yorumlamışsın, herkes okumalı!

    YanıtlaSil
  6. bakış açısı değiştirecek bir kitap kesinlikle kitabı bitirdiğimde çok tuhaf ve kötü hissetmiştim içimde düzeltmem gereken bazı şeyler olduğunu düşündüm aynı zamanda çok akıcıydı kesinlikle tavsiye ediyorum .

    YanıtlaSil
  7. Çok acil yardım edin nolur ya yeri zamanı ve teması nedir kitabin

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Kitabı al oku ödevini de kendin yap bir zahmet

      Sil
  8. Bu yorum yazar tarafından silindi.

    YanıtlaSil
  9. susun lan gerizler....amıklar

    YanıtlaSil
  10. iğrennnnnççççç bir site

    YanıtlaSil
  11. Bu yorum yazar tarafından silindi.

    YanıtlaSil