24 Mayıs 2015 Pazar

Eurovision 2015



Sercan'da görünce ben de sonuçlarla ilgili bir yazı yazayım dedim :D Bu sene yeni bir şey denedim ve Eurovision'dan önce şarkıların hiçbirini dinlemedim. Öyle önceden defalarca dinleyince tadı kaçıyor gibi geliyordu :D

Here are the results:



1. yarı finalle başlayalım. Benim bu partta favorilerim Moldova, Belçika, Danimarka, Rusya, Arnavutluk ve Gürcistan'dı.

Moldova

Ben bu şarkıyı sevmiştim, baya eğlenceli ama finale çıkamadı :D Aslında kıl payı kaçırmış, çünkü yarı final oylamasında 11. olmuş



Belçika

Bu şarkı da çok güzeldi. Ama şarkıcı bi garip gelmedi mi size de? Mimiklerinde ve ağzında bir şey var :D Kendi yarı finalinde 2. oldu, finalde de 217 puanla 4. oldu.



Danimarka ve Arnavutluk şarkıları da güzeldi. Zaten hepsini çalma listeme ekledim, dinliyorum :D Gürcistan biraz Ruslana çakması gibiydi ama şarkı güzeldi :D Danimarka da finale çıkamadı, kendi yarıfinalinde 13. oldu. Finalde Gürcistan 11, Arnavutluk 17. oldu. Rusya bir ara kazanacak gibiydi, ama sonunda İsveç eze eze kazandı :D Kendi yarı finalinde 1. olsa da finalde 303 puanla 2. sırada kaldı. Ama bir ilke imza attı, ilk kez ikinci olan şarkı 300 puanı geçti.

2. yarı finalde favorilerim Litvanya, İsrail ve tabii ki İsveç'ti. Açıkçası ben Azerbeycan'ın şarkısını çok sevmedim.

Litvanya



Bu şarkı da gayet güzeldi bence. Ama sadece 30 puan alarak 18. sırada kaldı.

İsrail



Çok eğlenceli değil mi ya? Oy verebilseydik muhtemelen İsrail'e oy verirdim. Bayıldım şarkıya, deli gibi dilniyorum :D Finalde 97 puanla 9. oldular. Birinci olmasını ister miydim emin olamıyorum çünkü Eurovision İsrail'e gitseydi Türkiye de dahil birçok ülke çekilirdi bence. Yine de let me show you Tel Aviv! :D

İsveç



Veeee İsveç! İsveç kazanacak diye tahmin etmiştim ve kazandı! Henüz dört ülke oy vermemişken matematiksel olarak kazanmıştı zaten, yarışmayı 365 puanla kapattı. Sahne şovu harikaydı, şarkı tam Eurovision şarkısıydı. Kendi yarı finalinde de birinci olmuştu zaten. Congratz Sweden! Grattis Sverige!

Big 5, İtalya hariç şaşırtmadı :D Direkt finalde yarışan 7 ülkenin 4'ü son dörtteydi :D İtalya'ya çok şaşırdım ben, çünkü big 5 genelde fos çıkıyordu. İtalya baya zorladı, zaten puanlar en başından beri İsveç, Rusya ve İtalya arasında döndü. Ama yine de 3. sırada kaldı. Fransa kendini geliştirerek 4 puan aldı, geçen sene 3 almışlardı :D

Ve Avusturya... Avusturya da bir ilke imza attı. İlk kez bir ev sahibi kendi düzenlediği organizasyondan sıfır puanla ayrıldı. 40 ülke oy kullandı ve Avusturya hiçbirinden tek bir puan bile alamadı. Şarkı çöptü zaten :D Geçen sene birinci olan Avusturya bu sene Almanya ile birlikte sıfır çekti.

Son olarak Azerbeycan. Başka şarkıları çok beğensem de kalbim tabii ki Azerbeycan'daydı. Ama bence şarkı sıkıcıydı. Zaten kendi yarı finalini 10.sıradan zar zor geçti. Finalde de sadece 49 puan alarak 12. oldu.

İşte bu kadar, seneye muhtemelen Malmö'de oluruz :D

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder