23 Aralık 2018 Pazar

Pençe (Talon, #1)

Kitap Adı: Pençe
Özgün Adı: Talon
Kitap Yazarı: Julie Kagawa
Çeviren: Tuğçe Kayıtmaz
Yayınevi: Pegasus
Sayfa Sayısı: 400
Baskı Yılı: 2018


Pençe, Tüyap zamanı kendime liste hazırlarken ilgimi çekmişti. Tabii konu okuma adetim asla olmadığı için adı ve kapağına bakıp listeme eklemiştim. Sonra fuarda standda arkasını okudum ve kitabın ana karakterinin bir ejderha olduğunu öğrendim. İŞTE BANA BUNLARLA GELİN dedim ve kitabı hemen aldım :D

Ejderhalar benim en en en çok sevdiğim fantastik yaratık galiba ve onlarla ilgili bir şey okumayı da çok seviyorum. Bu kitaptaki ejderhalar biraz farklı tabii. Ember ve Dante ejderhalarda çok nadir olan bir durum sonucunda aynı kuluçkada doğmuşlar. Dolayısıyla ikiz sayılıyorlar. Ve tüm ejderhalar gibi insan formuna dönüşerek insanların arasına karışıyorlar. İkisi de bağlı oldukları Pençe isimli örgüt tarafından iki ergen olarak bir tatil beldesine gönderiliyorlar. Bu onların sınavı, sınavı geçerlerse göreve hazır oldukları anlaşılacak ve örgüt içindeki gerçek konumlarını alacaklar. 



Bir yanda da ejderhaları avlayarak tamamen ortadan kaldırmayı amaçlayan silahlı bir özel harekat birimi var. Garrett de bu örgütün bir askeri olarak, iki ejderhanın geldiği haberini aldıkları için bu tatil beldesine gönderiliyor. Biz de Ember ve Garrett'in birbirini keşfetmesini ve yaşadıklarını okuyoruz özete.

Açıkçası okurken biraz sıkıldım. Bana o beklediğim keyfi veremedi. Düşününce bunda biraz ejderhaların insan formunda olması meselesi etkili olabilir. Ben istediğim kadar ejderha göremedim yani :D Ama sonu gerçekten güzel bitti ve devamını merak ettirdi bana. O yüzden yayınevi hızlıca çıkarırsa ben de alır okurum diye düşünüyorum :D


Özgün konu ve güzel bir kurgu (%35): 3/5
Fena değildi. 

Sürükleyici/Akıcı olma (%45): 3/5
Akıcıydı ama öyle harika sürükleyici de değildi :D 

Çeviri ve baskı kalitesi (%5): 5/5
Bir sorun görmedim. 

Orijinal isim (%10): 5/5
Bir sorun yok :D

Güzel kapak (%5): 4/5 
Kapak kendini sattırıyor bence :D

Final puanı: 3.35

1 yorum:

  1. aslında bloglar sayesinde okuyacağımız kitapları belirlerken; okumayacaklarımızı da belirliyoruz farkında olmadan. konu olarak pek bana göre değilmiş kitap. paylaşımınıza teşekkürler.. sevgiler.. :)

    YanıtlaSil