22 Aralık 2018 Cumartesi

Kafes

Kitap Adı: Kafes
Özgün Adı: Bird Box
Kitap Yazarı: Josh Malerman
Çeviren: Aslı Dağlı
Yayınevi: İthaki
Sayfa Sayısı: 330
Baskı Yılı: 2015


Ben Kafes'i aslında bundan 3 yıl önce, ilk çıktığı zamanlarda okumuştum. Ve çok sevmiştim. Kitap birçok eleştiri alsa da o eleştirdikleri şey kitabı bu kadar güzel yapan şey olmuştu aslında benim için. Şimdi filmi çıkacağı için tekrar okudum ve yine aynı şeyleri düşünüyorum.

Kitap bize bir kıyamet sonrası kurgusu sunuyor diyebiliriz. Başlangıçta her şey yolunda ama sonra dünyanın çeşitli yerlerinden haberler gelmeye başlıyor. İnsanlar bir şey görüyor ve o anda adeta delirerek kendini öldürüyor. Bu vakalar ilerledikçe hayatta kalanlar artık evlerinden bile çıkmıyor. Pencereler kalın yorganlarla, tahtalarla kapatılıyor. 

Malorie'yi de bu olayların patlamasından 4 yıl sonrasına denk gelen bir zamanda görüyoruz. Yanında bir kız ve bir erkek çocuk var. Bir evde tek başlarına yaşıyorlar. Ve bir gün Malorie artık karar veriyor, çocukları da alıp bir kayıkla uzun bir nehri geçecekler. Varacakları yerde önceden kontak kurduğu bir yardım merkezi ve pek çok insan var. Kitap boyunca arada flashbacklerle geriye dönsek de çoğunlukla nehri geçiş süreçlerini okuyoruz. 


Bana göre bu kitabı bu kadar güzel kılan, dışarıdaki o "şey"lerin ne olduğunu asla bilmiyor oluşumuz. Yazar bununla ilgili hiçbir şey söylemiyor, bize onları hiç göstermiyor. Gösterseydi, o şeye bir vücut verseydi çok sıradan bir kurgu olurdu bence. Kitaptaki gerilimi arttıran tam da burnumuzun dibindeki o tehlikeyi göremiyor oluşumuz. Çünkü ne olduğunu bilmediğiniz bir şeyle savaşamazsınız, ona karşı koyamaz ondan kurtulamazsınız.

Bu yazıyı yazdıktan sonra oturup filmi izleyeceğim. Filmle ilgili hem iyi hem de kötü yorumlar gördüm, bakalım bana nasıl gelecek. Ama kitabı muhakkak okumalısınız, Kronik Okur tavsiyesi :D

Özgün konu ve güzel bir kurgu (%35): 5/5
Ben çok beğeniyorum kurguyu. 

Sürükleyici/Akıcı olma (%45): 4/5
Gayet akıcı bence. İlk kez okuyorsanız daha büyük merakla okunuyor. 

Çeviri ve baskı kalitesi (%5): 5/5
Gayet güzeldi. 

Orijinal isim (%10): 4/5
Çeviride hassasım biliyorsunuz :D

Güzel kapak (%5): 5/5 
Kapak da güzel ya :D

Final puanı: 4.9

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder