26 Aralık 2018 Çarşamba

Uzaktan Kumandalı Kız

Kitap Adı: Uzaktan Kumandalı Kız
Özgün Adı: The Girl Who was Plugged in
Kitap Yazarı: James Tiptree Jr.
Çeviren: Begüm Kovulmaz
Yayınevi: İthaki
Sayfa Sayısı: 72
Baskı Yılı: 2018


İthaki'nin bilimkurgu klasikleri serisini büyük bir ilgiyle takip ediyorum. Uzaktan Kumandalı Kız da bu serinin yeni çıkanlarından. Kısa olduğu için bir çırpıda okurum diyerek elime almıştım geçenlerde.

Konusu aslında çok güzel. Ürünün nasıl kullanılacağını anlatan basit videolar dışında bir tüketiciyi ürünü almaya teşvik edecek her türlü reklamın yasaklandığı bir dünyayı okuyoruz. Ama şirketler tabii ki bunun için farklı yollar deniyorlar. Kendi yarattıkları ikonik insanların hayatlarına bir anlamda ürün yerleştirme yapıyorlar.

Bu kapsamda da vücudu deforme olmuş P. Burke, kendini Delphi ismindeki bu reklam yüzünün vücudunda buluyor. P. Burke bir kapsüle sokuluyor ve o kapsülün içinden Delphi'yi kontrol ediyor, onun hayatını yaşamaya başlıyor. Ve sonra bir şeyler oluyor işte :D


Dediğim gibi konuyu gerçekten çok sevdim ama yazarın üslubunu sevemedim. Ben böyle okuyucuyla sohbet havasında, araya girip bölen yazım tarzlarını sevmiyorum. O yüzden yazarın dili bu anlamda hoşuma gitmedi. Bir de kitap çok kısa. Bu kadar güzel bir konuyu işlemek için asla yeterli değil sayfa sayısı. O yüzden de pek keyif alamadım okurken.

Kitabın başında Ursula K. Le Guin'in bir giriş yazısı var ve burada yazarın aslında kadın olduğundan ve çeşitli sebepler yüzünden erkek takma adıyla yazdığından bahsediyor. Bunu bilmiyordum ve okuyunca çok şaşırdım. 

Sonuç olarak böyle kısacık bir kitaptı işte. Daha çok sevebilmeyi isterdim ama ortalama oldu benim için :D 

Özgün konu ve güzel bir kurgu (%35): 3/5
Ortalamaydı :D 

Sürükleyici/Akıcı olma (%45): 3/5
Kısalığına rağmen çok akıcı değildi benim için. 

Çeviri ve baskı kalitesi (%5): 5/5
Bir sorun görmedim. 

Orijinal isim (%10): 0/5
Üzgünüm :D

Güzel kapak (%5): 4/5 
Kapak fena değil. 

Final puanı: 2.85

2 yorum:

  1. İthaki yayınlarına Fahrenheit ile başladım. Beğendim de. Devamı gelecek gibi.

    YanıtlaSil
  2. orjinal isim konusunda bir düzeltme yapmak isterim, bu kitap 1960'larda yazıldı.
    sevgiler.

    YanıtlaSil