25 Haziran 2018 Pazartesi

Kesit

Kitap Adı: Kesit
Özgün Adı: Layers
Kitap Yazarı: Ursula Poznanski
Çeviren: İlhan Yabantaş

Yayınevi: Pegasus
Sayfa Sayısı: 400
Baskı Yılı: 2018

Ursula Poznanski hakkında karışık duygulara sahip olduğum bir yazar. Erebos'a aşık olmuş, 5'i ise hiç sevmemiştim. Ama Kesit'in kapağına bayıldığım için bir şansa daha vermek istedim. Hiç beklediğim gibi çıkmadı. Kitapların arka kapaklarını okumamanın zararları işte :D Bu kitabı alırken akıl hastaneli falan bir psikolojik gerilim olduğunu düşünmüştüm nedense. Ama aşırı başka bir şey çıktı :D

Sokaklarda yaşayan Dorian, bir sabah kendini cinayete kurban gitmiş bir bedenin yanında bulur. Ne olduğunu anlamaz, kendisinden bile şüphelenir. Tam o anda yabancı bir adam ona yardım eder ve onu evsiz gençlerin yaşadığı bir villaya götürür. 

Dorian bu villada broşür dağıtma işleriyle başlar, sonra özel müşterilere gizemli kutular teslim etmeye başlar. Bir kere merakına yenik düşünce kutunun içinde bir artırılmış gerçeklik gözlüğü olduğunu görür. Sonra bu gözlüğün arkasında büyük olaylar döndüğünü fark etmeye başlar ve olanlar olur :D



Kitapla ilgili duygularım da biraz belirsiz. Favorilerime giremedi ama kitabı sevdim. Artırılmış gerçeklik gözlüğü fikrini ayrıca çok sevdim. Açıkçası bu biraz da ürküttü beni çünkü biz bu gözlükleri gerçekten kullanıyoruz! Ve kitapta böyle bir şeyin ne kadar tehlikeli olabileceğini okuyoruz. Düşünsenize, uzaktan kontrol ile gözlüğünüze eklenen bir görüntü duvarı ile karşıdan hızla gelen bir otobüsü görmeniz engellenebiliyor!

Son olarak, yayınevine minicik bir sorum var. Kitabın orijinal adı Layers, layer katman demek. Kitabın kapağında da harika katmanlı bir tasarım var. Peki Türkçeye neden Kesit diye çevirdiniz? Sadece soruyorum... :D

Özgün konu ve güzel bir kurgu (%35): 4/5
Güzeldi. 

Sürükleyici/Akıcı olma (%45): 5/5
Neler olacağını merak ederek okudum gerçekten. 

Çeviri ve baskı kalitesi (%5): 5/5
Bir sorun görmedim. 

Orijinal isim (%10): 0/5
Üzgünüm :D

Güzel kapak (%5): 5/5 
Görselde pek bir şey yok ama bu katmanlı kesim inanılmaz olmuş :D

Final puanı: 4,15

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder