29 Haziran 2018 Cuma

Asla Asla (Never Never, #1)

Kitap Adı: Asla Asla
Özgün Adı: Never Never
Kitap Yazarı: Colleen Hoover & Tarryn Fisher
Çeviren: Nihal Yormaz

Yayınevi: Epsilon
Sayfa Sayısı: 184
Baskı Yılı: 2017

Asla Asla'yı ve yazarı Colleen Hoover'ı uzuuuun bir süredir görüyor ve okumak istiyordum aslında. En sonunda kitap siparişi verirken 5 tl olduğunu görünce hemen attım sepete :D Ve sanırım elime geçtikten 2-3 gün sonra da ben bunu bir çırpıda okurum diyerek elime aldım kitabı.

Yani, okurken fena değildi ama bir anda bitmesi beni şaşırttı. Devam kitabı varmış gibi değil de sanki baskı hatasından kaynaklı eksik sayfaları varmış gibi bitti :D Ben şok tabii, kitabı okurken devamı olduğunu da bilmiyorum. Böyle kısa bir hikaye falan diye okuyorum, bir yere bağlanacak derken çat diye bitti kitap :D

Bence aşırı saçma. 3 kitabı toplasanız 600 sayfa bile yapmaz, tek kitap halinde insan gibi yazmak varken üç tane incecik kitap çıkarmak niye? Bu kadar mı gözünü para bürüdü bu yazarların yani :D Bir de yayınevi devamını çıkarmıyormuş zaten, kitabı paylaşınca sekiz yüz tane falan mesaj geldi, devamı asla çıkmıyor diye :D Ben İngilizcelerini buldum, bir ara okurum herhalde :D



Konuyu da azıcık anlatıp gideyim, zira pek beğenemedim anlayabileceğiniz üzere :D Charlie ve Silas bebeklikten beri arkadaşlar ve on dört yaşlarında birbirlerine aşık oluyorlar. İlişkileri devam ederken çok kötü bir şeyler olmuş belli ki ama ilk kitapta bunu anlayamıyoruz. 

Çünkü hem Charlie hem de Silas bir gün kendilerini hafızaları sıfırlanmış halde buluyorlar. Kendi isimlerini bile bilmez halde, bir anda uykudan uyanmışçasına etraflarını falan fark ediyorlar. Biz de işte bu ikilinin neler olduğunu keşfetmeye çalışmasını okuyoruz. Böyle işte, hafıza kaybı fikri çok kötü değil aslında. Diğer iki kitapta toparlayıp bir yere giderse çok sevebilirim. Gitmezse vasat kitaplar boşluğunda süzülenlere eklenir benim için :D


Özgün konu ve güzel bir kurgu (%35): 3/5
Meh.

Sürükleyici/Akıcı olma (%45): 3/5
Kitap 200 sayfa bile olmadığı için tabii ki kolay okunuyor ama bu kurgunun başarısı değil :D

Çeviri ve baskı kalitesi (%5): 2/5
Çeviride hoşuma gitmeyen şeyler var. Bir yerde bir kelimeyi çevirmeyi unutmuşları mesela. NASIL YANİ? :D

Orijinal isim (%10): 5/5
Bir zahmet :D

Güzel kapak (%5): 4/5 
İtiraf etmeliyim ki kapağı ilgi çekici. Almamdaki en büyük etken olabilir :D

Final puanı: 3,2

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder