16 Haziran 2018 Cumartesi

Bir Yudum Su (Not a Drop to Drink, #1)

Kitap Adı: Bir Yudum Su
Özgün Adı: Not a Drop to Drink
Kitap Yazarı: Mindy McGinnis
Çeviren: Zehra Uzun

Yayınevi: Novella Dinamik
Sayfa Sayısı: 320
Baskı Yılı: 2017

Bir Yudum Su bigbangden beri falan kitaplığımda duruyor sanırım :D Öyle bir anda gözüme takıldı, artık okuyayım dedim. Kitabın hem şömizini hem de cildini de çok beğenmiştim. Ama hiç de keyif alamadım kitaptan.

Yine çok güzel bir konunun heba edilişine tanık oldum kitabı okurken :D Konu güzel cidden! Dünya çapında korkunç bir kuraklık olmuş ve su kaynakları parmakla sayılacak kadar azalmış. Gerisini tahmin edersiniz zaten, insanların hayatta kalma mücadelesi. Su savaşları falan. 



Ama bir yazar kitabını neden böyle kurgular anlayamıyorum. Distopya yazıyorsun, küresel felaketler var. Allah aşkına insan neler olduğunu üç beş cümleyle bile olsa anlatmaz mı? :D Bir anda beni attı kuraklığın ortasına. Ben kitabı okurken ne olduğunu anlamaya çalışıyorum. Niye kuraklık olmuş, ne zaman olmuş falan. 

Dış dünyayı bile doğru dürüst göremiyoruz. Sadece Lynn'in annesiyle birlikte yaşadığı ev ve çevresi. Okumaktan en çok sıkıldığım şeylerden biri. Günlük gibi sadece birinin bir şeyler yapmasını, bir yerden bir yere gitmek falan. Sıkıntıdan öldürüyor beni bu kurgular :D Seriymiş aslında ama yok yani devam etmek için zerre isteğim yok :D


Özgün konu ve güzel bir kurgu (%35): 2/5
Konu güzel, kurgu hiç iyi değil. 

Sürükleyici/Akıcı olma (%45): 3/5
Kurgu iyi olmayınca akıcılık da olmuyor doğal olarak. 

Çeviri ve baskı kalitesi (%5): 5/5
Bir sorun görmedim. 

Orijinal isim (%10): 2/5
Ehh :D

Güzel kapak (%5): 5/5 
Kapağı çok beğendim. Fotoğraftaki hali resmen tablo :D

Final puanı: 2,75

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder