21 Şubat 2019 Perşembe

Çikolataca Konuşur Musun?

Kitap Adı: Çikolataca Konuşur Musun?
Özgün Adı: Do You Speak Chocolate?
Kitap Yazarı: Cas Lester
Çeviren: Dilara Baytekin

Yayınevi: Genç Timaş
Sayfa Sayısı: 240
Baskı Yılı: 2019


Çikolataca Konuşur Musun, Genç Timaş'ın en yeni kitaplarından biri. Kapağı ve adı aşırı tatlı olduğu için çok merak ediyordum. O yüzden elime geçince hiç bekletmeden okudum. Sıcacık ama kalbimi kıracak bir kitap olduğunu tahmin ediyordum, tam olarak da öyle oldu.

Jaz, beşinci sınıf öğrencisi. Bir gün sınıfa yeni bir öğrenci geliyor, Nadima. Suriye göçmeni olduğu için çok az İngilizce konuşabiliyor. O yüzden Jaz, Nadima ile anlaşabilmek için başka bir yol alıyor ve bir gün kendisine çikolata ikram ediyor. Böylece aralarında bir arkadaşlık doğmaya başlıyor.


Jaz de Nadima da çok tatlı çocuklar. Kitabı okurken yüzünüzde bir gülümseme oluşuyor sürekli. Ama tabii Nadima ve ailesinin Suriye'de yaşadıkları da gözünüzü dolduruyor. Ben gerçekten çok sevdim. Bence bu kitabı siz de kesinlikle okumalısınız, hatta okuduktan sonra tanıdığınız çocuklara da okutun. 

Özgün konu ve güzel bir kurgu (%35): 5/5
Çok güzeldii.

Sürükleyici/Akıcı olma (%45): 5/5
Ben biraz daha uzun sürede okudum ama 2 saatte falan biter :D

Çeviri ve baskı kalitesi (%5): 5/5
Bir sorun yoktu. 

Orijinal isim (%10): 5/5
İsim böyle çok tatlı, iyi ki bozmadan çevirmişler.

Güzel kapak (%5): 5/5 
Kapak çok güzeeeel. 

Final puanı: 5

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder