6 Mart 2018 Salı

Bana Dokunma (Shatter Me, #1)

Kitap Adı: Bana Dokunma
Özgün Adı: Shatter Me
Kitap Yazarı: Tahereh Mafi
Çeviren: Bilge N. Zileli Alkım

Yayınevi: Dex
Sayfa Sayısı: 321
Baskı Yılı: 2018

Dex bu seriyi bu dünya harikası sert kapaklarla yeniden basınca seri birden radarıma girmeye başladı :D Konusu falan da ilgimi çekince okumak için yanıp tutuşmaya başladım bir anda :D

Dünyada bir şeyler olmuş ve yönetimi Yeniden Kurtuluş denen bir grup devralmış. Juliette de zararlı falan görüldüğü için bir yere kapatılmış. Kendisi hiçbir canlıya dokunamıyor. Çünkü dokunursa birkaç saniye içinde karşısındakini öldürüyor. Çıplak elle. "264 gündür kilit altındayım." şeklinde oldukça iddialı bir giriş yapıyor kitap. 

Kitabı okurken de bunu çok sorgulamıştım, şimdi hangi tür olarak geçtiğini kontrol ettim. Genç yetişkin ve distopya diyor. Kesinlike genç yetişkin ama asla distopya değil :D Evet, dışarıda bir distopik dünya var ama yazar bize bunu ancak buğulu bir pencereden görebileceğimiz kadar gösteriyor. 



Kitapla ilgili hoşuma gitmeyen şey sanırım çok fazla, ama çok fazla tek kişi odaklı olmasıydı. Yani kitap boyunca adeta Juliette'i bir kafa kamerasıyla falan takip ediyorduk yani :D Her şey çok fazla onun etrafında döndü. Ama ben dışarıda neler olduğunu öğrenmek istedim, dünyanın nasıl o hale geldiğini öğrenmek istedim.

Evet giriş kitabı. Umuyorum ki devamında açılacak ve bize o distopik detayları daha fazla gösterecek. Ama ben bu kitap hiç alamayınca biraz garipsedim :D Ama yine de çok vakit geçirmeden okumak istiyorum, çünkü yazarın sonlara doğru verdiği şu "yetenek" meselesi epey ilgimi çekti :D


Özgün konu ve güzel bir kurgu (%35): 3/5
Meh :D

Sürükleyici/Akıcı olma (%45): 4/5
Fena değildi :D

Çeviri ve baskı kalitesi (%5): 5/5
Güzeldi. 

Orijinal isim (%10): 0/5
Shatter Me? :D

Güzel kapak (%5): 5/5
Kapağa bayıldım :D

Final puanı: 3,35

2 yorum:

  1. Dilini hiç sevmemiştim çeviriden dolayı. Diğerlerini de okumadım :)

    YanıtlaSil
  2. şahane bir seriydi.diger kitaplarda Juliet in etrafında onun bakış açısıyla anlatılıyor genç kızın kendini ve yetenegini geliştirmesi pısırıklıktan çıkmasını içeriyor dünyanın düzenine çomak sokmak gibi atılımlar da bulunuyor Juliet ve arkadaşları

    YanıtlaSil