26 Temmuz 2017 Çarşamba

Kurak (Aaron Falk, #1)

Kitap Adı: Kurak
Özgün Adı: The Dry
Kitap Yazarı: Jane Harper

Çeviren: Pınar Polat

Yayınevi: İthaki
Sayfa Sayısı: 356
Baskı Yılı: 2017

Kurak, İthaki'nin en yeni polisiye bebeklerinden :D Ben de merak ettiğim için elime ulaşınca çok bekletmeden okumaya başladım.

Kitap, kuraklıkla başa çıkmaya çalışan bir kasabada yaşanan bir cinayeti konu oluyor. Luke Hadler isimli bir adam, ortada bilinen hiçbir sebep yokken evdeki karısını ve küçük çocuğunu öldürüyor, daha sonra da aynı tüfekle kendini de vurmuş olarak arabasında bulunuyor.

Luke'un bu kasabada yaşayan çocukluk arkadaşlarından biri olan Aaron, 20 yıl sonra cenaze için kasabaya geri dönüyor ve bir şekilde kendini soruşturmanın içinde buluyor. Bir yandan cinayetin sebebini öğrenmeye çalışıyorlar, bir yandan da 20 yıl önce Luke ile paylaştığı sırrın da tekrar ortaya çıkmaya başladığını görüyor Aaron.


Kitabı okurken sıkıldığımı itiraf etmeliyim. Neden bilemiyorum ama kitap beni içine çekemedi ve ilk sayfalardan itibaren de bunu açıkça hissettirdi. Bu türde çok daha iyi kitaplar okuduğumu düşünüyorum ve büyük ihtimalle kitabı okurken sıkılmamın sebebi de bu. Bu türde çok fazla deneyimi olmayan insanlar, büyük ihtimalle bu kitabı seveceklerdir.

Ayrıca bu yazıyı yazarken aklıma geldi, kitabın adında ve genel olarak hikayede "kuraklık" olayının vurgulanmasının sebebi neydi? Ben mi bir şeyler kaçırdım? Cinayetin yaşandığı kasabanın kurak bir iklimde bulunmasının kurguya nasıl bir katkısı vardı?

Bilgilerinden anladığımız üzere bu Dedektif Aaron Falk'un sabit karakter olarak kalacağı bir polisiye serisi olacak. Goodreads'de bir kitap daha gözüküyor. Umarım İthaki çok ara vermeden bu kitabı da çıkarır. 

Özgün konu ve güzel bir kurgu (%35): 3/5
Fena değildi.

Sürükleyici/Akıcı olma (%45): 3/5
Okurken biraz sıkıldım. 

Çeviri ve baskı kalitesi (%5): 5/5
Gayet güzeldi. 

Orijinal isim (%10): 5/5
The Dry!

Güzel kapak (%5): 4/5 
Ben kapağını beğendim ya!

Final puanı: 3,35

1 yorum:

  1. Ben çok polisiye okuyan birisi değilim ama Kurak'ta ben de yer yer çok sıkıldım.

    YanıtlaSil