11 Temmuz 2017 Salı

Kör

Kitap Adı: Kör
Özgün Adı: Blind
Kitap Yazarı: Rachel DeWoskin

Çeviren: Gülce Arman Bayrakçı

Yayınevi: Pegasus
Sayfa Sayısı: 383
Baskı Yılı: 2017

Kör, benim beklentilerimi pek karşılayamayan bir kitap oldu. Belki hoş bir giriş değil bu, ama öyle :D Emma isimli bir kızın, bir kaza sonucu görme yetisini kaybettikten sonraki hayatını okuyoruz bu kitapta.

Başlarda tabii ki epey kötü günler geçiriyor. Normal okulundan alınıp kendisi gibi öğrencilerin olduğu özel bir okula gönderiliyor ailesi tarafından. Burada Braille alfabesi okumayı öğreniyor, kendi başına yaşayabilmesi için gerekli olan temel şeyler hakkında eğitiliyor. 

Bu sırada eski okulunda bir öğrenci intihar ediyor. Toplumda epey şaşkınlıkla karşılanıyor bu çünkü yaşadıkları küçük yerde hem böyle olaylar pek görülmüş değil, hem de insanlar bu öğrencinin intihar etmesi için bir sebep de bulamıyorlar. 



Emma da bu okul arkadaşının neden intihar ettiğini öğrenmeye çalışıyor. Bu süreçte kendi hayatını onunkiyle kıyaslıyor, hayatın yaşamaya değer olup olmadığını da sorguluyor. Şimdi fark ettim, yazar kitap boyunca intihar eden Claire isimli bu kızdan bahsedip duruyor ancak kitabın sonuna geldiğimizde gerçekten neden intihar ettiğini açıklamıyor. NEDEN? :D

Kitap genel olarak böyleydi işte. Bu türdeki kitaplar çoğunlukla beni etkiler, biraz yürek burkan tarzda olurlar ama bu kitapta böyle hissedemedim. Hakkını vermek gerek, son 50 sayfaya falan girdiğimizde kitap adeta seviye atladı, güzelleşti ama genel olarak ortalamanın altında kaldı benim için.


Özgün konu ve güzel bir kurgu (%35): 3/5
Eh.

Sürükleyici/Akıcı olma (%45): 4/5
Fena değildi. 

Çeviri ve baskı kalitesi (%5): 5/5
Bir sorun yoktu.

Orijinal isim (%10): 5/5
Blind!

Güzel kapak (%5): 3/5 
Kitabın adının Braille ile de yazılmasını sevdim ama onun dışında dümdüz bir kapak yani :D

Final puanı: 3,75

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder