19 Ocak 2017 Perşembe

İntihar Dükkanı

Kitap Adı: İntihar Dükkanı
Özgün Adı: Le Magasin de Suicides
Kitap Yazarı: Jean Teulé
Çeviren: İsmail Yerguz
Yayınevi: Sel
Sayfa Sayısı: 141
Baskı Yılı: 2013


"Hayatta başarılı olamadınız mı? Bize gelin, ölümünüzü başaracaksınız."

İntihar Dükkanı enteresan bir kitaptı gerçekten. Böyle intiharlı şeyleri okumayı severim ben ama intihara hiç bu açıdan bakmamıştım.

Tuvache ailesi işletiyor bu intihar dükkanını. Çeşit çeşit zehirler, silahlar, bıçaklar, harakiri için kılıçlar, urganlar... Aklınıza ne gelirse. İntihar etmek için gelen müşterilerine bu ürünleri satıyorlar.
Haliyle kendileri de çok defresif bir aile. İntihar etmemelerinin tek sebebi dükkanın işlemeye devam etmesi. Yoksa hepsi dünden razı.

Kesinlikle gülmüyorlar, müşterilerine "görüşürüz" falan bile demiyorlar çünkü bir daha gelmeyecekler. Doğum günü kutlarken "bir yıl daha az yaşayacaksın" diye tebrik ediyorlar. Anne çocuklarına gece masal olarak ünlü intihar hikayeleri anlatıyor.



Ama çocuklardan biri farklı: Alan. Neşe dolu, yaşam enerjisi bir çocuk. Anne babası depresif havaya bürünsün diye haberleri izletiyor sürekli. Savaşlar, kazalar, ölümler. Ama o 200 kişinin öldüğü yalnızca 4 kişinin sağ kaldığı bir uçak kazasını bile "Bak 4 kişi gökyüzünden düşmüş ama hiç yara bile almamış" diye yorumlamayı tercih ediyor.

Kitap böyle devam ediyor işte. Müşteriler mağazaya gelip çeşitli şeyler satın alıyorlar. Biz de Alan ve ailesini okumaya devam ediyoruz. Ama sonra bir şeyler oluyor, bir şeyler değişiyor.

Bir alıntıyla bitireyim:

"Birçok insan acemilik ediyor... Biliyor musunuz, yüz elli bin insan intihara teşebbüs ediyor ve yüz otuz sekiz bini başarılı olamıyor. Ve bu insanların çoğu daha sonra tekerlekli sandalyeye mahkum olarak yaşıyor, yaşam boyu sakat kalıyorlar, halbuki bizde... Bizim intiharlarımız garantilidir. Sonu ölümdür, öyle olmadığında para geri verilir!"


Özgün konu ve güzel bir kurgu (%35): 3/5
Fena değildi

Sürükleyici/Akıcı olma (%45): 4/5
Çok kısa bir kitap zaten, hemen okunuyor.

Çeviri ve baskı kalitesi (%5): 2/5
Bazı bölümler birbirine girmişti.   

Orijinal isim (%10): 5/5
Güzel :D

Güzel kapak (%5): 2/5 
Kapakta bir olay yok ya :D

Final puanı: 3,55

1 yorum:

  1. Heyy Merhaba,
    Bunun bir animasyonu var aynı isimle onu da izlemeni öneririm çok güzel, ben onu izledikten sonra okumuştum. Bu arada blogunda bayağı bi gezindim dün ilk başta kız zannetmiştim seni erkek olduğunu görünce şaşırdım ve mutlu oldum. Çok güzel şeyler yapıyosun başarılarr :)

    YanıtlaSil