18 Ekim 2016 Salı

Kutup Yıldızı

Kitap Adı: Kutup Yıldızı
Özgün Adı: Wonderstruck
Kitap Yazarı: Brian Selznick
Çeviren: Merve Solmaz
Yayınevi: Artemis
Sayfa Sayısı: 620
Baskı Yılı: 2016


Ben bu kitaba BAYILDIM! Kitapları alırken arkalarını okumak gibi bir huyum olmadığı için bu kitaptaki mükemmel detayı ancak okumaya başlayınca çözebildim :D

Kitapta 50 yıl arayla yaşamış iki çocuğun, Ben ve Rose, hikayesi anlatılıyor. Ancaaaaak, Ben'in hikayesini bildiğimiz şekilde, kelimelerle okurken Rose için yalnızca çizimler var. Yazar kitabın yarısını yalnızca çizimler kullanarak ilerletiyor. HARİKA DEĞİL Mİ? 

İnanılmaz güzeldi. Ben hayatımda bu kadar orijinal bir fikir görmedim. İnsanlar nasıl bu kadar yaratıcı olabiliyor, gerçekten idrak edemiyorum :D Ayrıca çizimleri de yazarın kendisi yapmış. Adam duble yetenekli :D

Format olarak harika evet ama hikaye de çok güzeldi. İki çocuğun aynı yerlerde bulunmasını, aynı sokaklardan geçişini okuyoruz. Ve yavaş yavaş, hikayeler birbirine bağlanıyor ve sonuç olarak çok naif bir hikaye çıkıyor ortaya.


Cidden çok beğendim ya. Yılın sonuna iki ay kala, çok sürpriz başka bir kitap çıkmazsa, büyük ihtimalle 2016 favorilerinde ilk sırada olacak Kutup Yıldızı. Böylesine özgün bir kitap herkesin kitaplığında bulunmalı bence. Sevgi taşıyor şu an içimden :D

Kitapta önemli bir detay daha var. Hem Ben hem de Rose işitme engelli. Yazarın kardeşi de bu şekilde doğduğu için Ben karakterinde ondan esinlendiğini anlatmış. Ayrıca kitap için uzmanlarla tanışıp, işitme engelli kültürü hakkında bir çok okumalar da yapmış. Bu detay çok hoşuma gitti. 

Ayrıca aslında 600 küsür sayfa ama  bu kadar kalın olmasına bakmayın, başına otursanız 2 saatte falan bitecek kitap. O kadar sarıyor yani :D

Özgün konu ve güzel bir kurgu (%35): 5/5
Çok güzeldii :D

Sürükleyici/Akıcı olma (%45): 5/5
600 sayfa, 2 saatte biter :D

Çeviri ve baskı kalitesi (%5): 5/5
Gayet güzeldi. 

Orijinal isim (%10): 0/5
Wonderstruck aşırı şaşırmış falan demekmiş :D

Güzel kapak (%5): 5/5 
Kapağı çok güzel, özellikle sırtı.

Final puanı: 4,5

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder