16 Ekim 2016 Pazar

Cehhennem (Robert Langdon, #4)

Kitap Adı: Cehennem
Özgün Adı: Inferno
Kitap Yazarı: Dan Brown
Çeviren: Petek Demir & İpek Demir
Yayınevi: Altın Kitaplar
Sayfa Sayısı: 576
Baskı Yılı: 2013


Herhangi bir Dan Brown kitabını daha önce okumamış olmam ihtimal dahilinde değil. O yüzden Cehennem'i tekrar okudum! :D Çünkü Cuma günü filmi vizyona girdi. Ben hala gidemedim ve meraktan çatlıyorum.

Kitap çok güzeldi. Gerçekten çok güzeldi. Cehennem heralde benim en sevdiğim Dan Brown kitaplarında başı zorlayabilir. Konu olarak da bayıldığım bir yapıya sahip :D

Dünya Sağlık Örgütü de dahil olmak üzere birçok otoritenin istatistiklerine göre yakın zaman içinde ciddi sıkıntılar bizi bekliyor. Çünkü inanılmaz bir hızla ürüyoruz. 8 milyar olmamıza ne kaldı? Ancak kaynaklar tükeniyor. Milyonlarca insan bırakın yemeği, temiz suya bile ulaşamıyor. 



İşte kitap da bunu işliyor. Bir grup oluşum bu gidişe dur demek gerektiğini ve bunun için de insan neslinin kontrollü bir şekilde azaltılması gerektiğini savunuyor. Bunun için doktorların hastalıkları tedavi etmeyi bırakması gerektiğini söylüyorlar mesela. Yapılan araştırmalara göre insan türü için en uygun rakam 4 milyar. Yani türümüzün yarısına yakını ölmeli! Yoksa kısa zaman içinde hepimiz yok olacağız. 

Kitap hayranı olduğum, inanılmaz beğendiğim bir ikilem sunuyor bize: Bir düğmeye basıp, yeryüzündeki nüfusun yarısını öldürebilecek olsaydınız, bunu yapar mıydınız? Ve o düğmeye hemen basmazsanız, gelecek yüzyıl içinde insan türünün yok olacağı söylenseydi, türümüzün yok olmasını engellemek için nüfusun yarısını öldürür müydünüz?

 Harika değil mi? Bayılıyorum şöyle felaket senaryolarına :D Ve asıl bomba, kitabın bir kısmı İstanbul'da geçiyor. İSTANBULDA! Kapalı Çarşı, Sultanahmet, Ayasofya, Yerebatan Sarnıcı falan hepsini görüyoruz kitapta.

Çok beğendim cidden. Okurken inanılmaz keyif aldım. Göz açıp kapayınca kadar 200 sayfa falan okumuş buldum kendimi. Ayrıca Dan Brown bu kitapta da Floransa'ya ve İtalyancaya aşık etti beni :D

Unutmadan kitapta bol bol Dante ve onun Cehennem'ine göndermeler var. Gönderme dediysem, bütün olay onun üstüne kurulu bile diyebiliriz :D 


Özgün konu ve güzel bir kurgu (%35): 5/5
Çok güzeldii :D

Sürükleyici/Akıcı olma (%45): 5/5
600 sayfa kitap ama su gibi akıyor :D

Çeviri ve baskı kalitesi (%5): 5/5
Gayet güzeldi. 

Orijinal isim (%10): 5/5
Inferno!

Güzel kapak (%5): 5/5 
Bayıldığımı söyleyemem ama kitaba tam puan vermek istiyorum :D 

Final puanı: 5

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder