20 Şubat 2016 Cumartesi

Postacı Kapıyı Çalmayacak

Kitap Adı: Postacı Kapıyı Çalmayacak
Özgün Adı: Love Letters to the Dead
Kitap Yazarı: Ava Dellaira
Çeviren: Heves Berksu
Yayınevi: Martı
Sayfa Sayısı: 351
Baskı Yılı: 2015


Sonunda şu kitabı okuyabildim :D Eren'le özdeşleşen, uzun süredir baskısı olmadığı için bir türlü okuyamadığım Postacı Kapıyı Çalmayacak. Ne yalan söyleyeyim beklentimi tam olarak karşılamadı. Bazı kitapları okumayı çok fazla bekletince beklentim uzaya falan çıkıyor, ondan böyle oluyor :D O yüzden okumak istediğiniz kitapları bir şekilde alın ve okuyun :D

Öncelikle kitap beni üzdü gerçekten. Artık böyle kitaplar beni daha çok üzüyor. Ama ne bileyim, sanki beklediğim kadar etkilemedi. Bunda kitapta geçen isimlerin de etkisi olduğunu düşünüyorum. Amy Winehouse, Kurt Cobain, Judy Garland, Elizabeth Bishop, River Phoenix gibi ölmüş (çoğunlukla intihar etmiş) isimlere yazılan mektuplar var çünkü kitapta. Ve ben bu isimlerin bazılarını hiç duymadım bile. Bu yüzden bu kişileri tanısaydım belki daha anlamlı olabilirdi diye düşündüm. Mektup formatında gideceğini de tahmin etmediğim için biraz garip geldi. Doğrusu kitabın adı Love Letters to the Dead zaten, neyini tahmin edemediysem :D



Laurel ablasını kaybetmiş bir kız ve ablasının ölümünden kendisini sorumlu tuttuğu için çok içine kapanmış, pek fazla konuşmuyor. Zaten anne-babası da ayrılmış. O yüzden oldukça mutsuz bir hayatı var. Okulda verilen bir mektup ödeviyle bu mektupları yazmaya başlıyor ve sonra mektuplar aracılığıyla bütün hikayesini anlatmış oluyor. 

Böyle işte, sonlara doğru hem Laurel hem de ablasıyla ilgili çok üzücü şeyler öğreniyoruz. Bu yüzden üzüldüm yani, baya üzüldüm. Ama bu kitabı yine de okumalısınız bence.


Özgün konu ve güzel bir kurgu (%35): 4/5
Genel olarak güzeldi. 

Sürükleyici/Akıcı olma (%45): 4/5
Rahat okunan akıcı bir kitaptı.    

Çeviri ve baskı kalitesi (%5): 5/5
Yazım hatası falan görmedim, baskısı da güzel.

Orijinal isim (%10): 0/5
Ölüme Aşk Mektupları. 

Güzel kapak (%5): 4/5 
Kapak güzel, orjinal kapak hem de. 

Final puanı: 3,65


2 yorum: