12 Şubat 2016 Cuma

Kırık Dökük

Kitap Adı: Kırık Dökük
Özgün Adı: Fractured
Kitap Yazarı: Dawn Barker
Çeviren: Öznur Özkaya
Yayınevi: Yabancı
Sayfa Sayısı: 403
Baskı Yılı: 2016


Kırık Dökük gerçekten güzel bir kitaptı. Bu kitabı ilk çıktığında inanılmaz merak etmiştim, kapağı çok güzel. Sonra kardeşime doğum günü hediyesi olarak aldırdım :D Ve daha fazla bekleyemeden okumaya başladım.

Ben normalde her gün 100 sayfa okurum düzenli olarak. Bu kitaba da Çarşamba günü 100 sayfa okuyarak başlamıştım. Gerçekten güzel bir giriş yaptı. Ama Perşembe günü 100 sayfa okudum, kesmedi. Çok güzel gidiyor. Deli gibi merak ettim ve dedim ki ben bu kitabı bugün bitireyim. Tam 300 sayfa okuyarak bitirdim kitabı :D

Kitap bize postpartum depresyon yaşayan bir kadını anlatıyor. Yani Anna'da doğum sonrası depresyonu var. Zaten çok sorunlu bir doğum yaşıyor, 4 gün sanırım hastanede kalıyor. Daha sonra da bebek hiç uyumuyor, sürekli ağlıyor, Anna emzirirken acı çekiyor falan. Gerçekten bir sürü şey ve Anna inanılmaz bunalmış durumda. 

Sonra Tony, Anna'ya yardımcı olabilmesi için annesini çağırıyor. Annesinin geleceği gün evden erken ayrılıp işe gidiyor. Ancak sonra annesinden gelen bir telefonla Anna'nın da bebeğin de ortada olmadığını öğreniyor. 


Bir süre acaba ne oldu diye bu konuyla geriliyoruz. Sonra olanları öğreniyoruz ama asıl olay o zaman başlıyor. Kitapta gerilim ve heyecan her zaman en üst noktada. Bir mektup var, Anna bırakmış ama yazar size onu gösterene kadar kıvrandırıyor resmen. Son sayfalarda okuyabiliyorsunuz mektubu ancak :D

Kitabı gerçekten beğendim. Yazarı çocuk psikiyatrıymış. O yüzden de güzel bir kurgu çıkmış ortaya bence. Ancak eleştirmem gereken bir nokta var, ki bu bir psikiyatra göre daha da büyük bir eksiklik. Kitapta karakterler arası ilişkiler inanılmaz yapay. Bu kadar büyük bir krizde bile herkes sonsuz anlayışlı, birbirine deli gibi iyi davranıyor, en ufak bir ses yükselmesinde bile hemen özürler falan. Gerçek insanlar böyle yaşamaz. Bu yapaylık beni biraz rahatsız etti. 

Ama kitabı çok beğendim, kesinlikle okumanızı öneririm. Ben aslında sonunda çok farklı şeyler beklemiştim. Bunu spoiler vermeden söyleyemem, eğer okur da konuşmak isterseniz mesaj atabilirsiniz :D


Özgün konu ve güzel bir kurgu (%35): 4/5
Yapay ilişkiler için bir puan kıracağım sadece. 

Sürükleyici/Akıcı olma (%45): 5/5
Çok iyiydi.  

Çeviri ve baskı kalitesi (%5): 5/5
Gerçekten güzeldi, kitabın baskısı falan da çok güzel. 

Orijinal isim (%10): 5/5
Karşılıyor bence. 

Güzel kapak (%5): 5/5 
Kapak çok güzel, ayracı daha da güzel :D

Final puanı: 4,65

2 yorum:

  1. Konusunu çok beğenmiştim, bu yorumdan sonra kesinlikle alacağım :)

    YanıtlaSil
  2. Bu yorum yazar tarafından silindi.

    YanıtlaSil