19 Şubat 2015 Perşembe

Sil Baştan

Geçmişte yapmış olduğunuz hataları bilerek hayatınızı tekrar, tekrar ve tekrar yaşamak zorunda kalsaydınız ne yapardınız?

Kitabın Adı: Sil Baştan
Özgün Adı: Replay
Kitap Yazarı: Ken Grimwood
Çeviren: Seçil Ersek
Yayınevi: Koridor
Sayfa Sayısı: 361
Baskı Yılı: 2010

43 yaşındaki Jeff Winston kalp krizi geçirerek ölür. Tekrar hayata gözlerini açtığında ise takvimler 1963 yılını göstermektedir. O sabah 18 yaşında, üniversite yatakhanesinin duvarlarına bakarak uyanır. Benim başıma böyle bir şey gelse ben bir daha toparlanamam ama adamın aklına at yarışı oynamak geliyor :D Çünkü sonuçları biliyor! Ve deli gibi de zengin oluyor :D Önündeki yirmibeş yıl boyunca olacak bütün önemli olayları biliyor! Harika değil mi?

Sanırım Jeff'in 2. tekrarını yani 3.hayatını okurken aklıma şu geldi: Ya kendini 43 yaşından önce kasıtlı olarak öldürürse? Yine tekrara mı başlar, yoksa ne olur? Maalesef bu sorunun cevabını kitapta alamadım. Bir ara da kitap boyunca Jeff'in sürekli 18 yaşında dönüp durmasını mı okuyacağız diye düşünürken bir şeyler oldu. Jeff Starsea adında bir filmle karşılaştı. Ama bu film önceki hayatlarında çekilmemişti. Böylece Pamela ile tanışıyor. Olaylar olaylar :D



Anlayabileceğiniz üzere bu bir tür reenkarnasyon. Aslında tam olarak reenkarnasyon da denemez sanırım çünkü Jeff sürekli kendi 18 yaşındaki vücuduna reenkarne oluyor. Kitap sıradan ya da hep aynı tempoda diye düşünmeyin çünkü bir sürü olay oluyor, yeni kişiler giriyor hikayeye. Kitap akıcılığı hiçbir zaman elden bırakmadı yani.

Ancaaak kitabı okurken bir kısımda çok büyük bir problem var. Kocaman bir paragraf Fransızca çevrilmeden bırakılmış. Devam eden bir kaç sayfada da diyaloglar içinde Fransızca kelimeler var. Hayır tamam ben anlıyorum da herkes Fransızca bilmez ki :P :D Şaka bir yana, gerçekten görünce çok şaşırdım. Gözden mi kaçmış, özellikle mi bırakılmış bilemiyorum.

Bitirmeden önce defalarca gençliğine reenkarne olmak nasıl bir durum, şu alıntı çok güzel açıklıyor bence:

Pamela, doktorluk yapmış, başarılı bir sanatçı ve aynı zamanda ünlü bir film yapımcısı olarak en sonunda lise diploması alıyordu. Üçüncü defa.


Özgün konu ve kurgu (%35): 4/5
İlk kez böyle bir konuda okudum. Sonlara doğru bir yerde olaylar çok hızlı gelişince acaba kitap eksik mi, bir bölümü atlamış mı diye düşünsem de genel olarak gayet iyiydi.

Sürükleyici/Akıcı olma (%45): 5/5 
Hiçbir zaman sıkılmadım, sürükleyiciydi.

Çeviri ve baskı kalitesi (%5): 3/5
Üstte de bahsettiğim gibi çevrilmemiş Fransızcalar çok kötü olmuş.

Orijinal isim (%10): 2/5 
Orijinal ismi Replay, sanki biraz ucundan yakalamışlar :D

Güzel kapak (%5): 3/5 
Orijinal kapak mı bu mu derseniz bu ama öyle çok da güzel değil.

Final puanı: 4,15



1 yorum: