11 Şubat 2015 Çarşamba

Bir Milyon Güneş (Across the Universe, #2)

Amy? Buna hazır mısın? Bir seçim yapmak zorundasın. Gemi ölüyor. Godspeed daha fazla dayanamayacak. Ve sen-sen herkes adına karar vermelisin. Çünkü süre dolmak üzere.

Kitabın Adı: Bir Milyon Güneş
Özgün Adı: A Million Suns
Kitap Yazarı: Beth Revis
Çeviren: Ayça Sağlam
Yayınevi: Olimpos
Sayfa Sayısı: 424
Baskı Yılı: 2012

Seri mükemmel bir şekilde devam ediyor. Bir önceki kitap olan Evrenin Ötesi'nde gemiyle ilgili sırların bazılarını öğrenip şok olmuştuk. Ama onlar neymiş ki, asıl şoklar bu kitapta :D Üçüncü kitaba daha dün akşam başladım ama bu seri çoktan tüm zamanların en iyileri listemde üst sıralara oturdu. Sanırım Açlık Oyunları'ndan beri böyle heyecanlandığım ve bu kadar çok sevdiğim bir seri okumamıştım.



Yazının bu kısmı ilk kitapla ilgili spoiler barındıracak! 

İlk kitabın sonlarına doğru Çırak geminin liderliğine geçmişti. Gemiyi Bilge'nin diktatörlüğünde yönetmek istemediği için bazı şeyleri değiştirmeye başladı ama gerçekten elde ettiği tek şey kaos oldu. Yine ilk kitapta ortaya çıkan Orion, Amy için büyük bir bilmece hazırlıyor ve geminin çeşitli yerlerine ipuçları bırakıyor. Kitap boyunca o kadar şaşırtıcı şeyler oluyor ki oha diye diye kitabı okudum :D

Spoiler sonu!

Kitapla ilgili fazla da bir şey anlatmak istemiyorum. Gerçekten alın okuyun ve keyfini çıkarın. Böyle buradan yorumunu okumakla kesinlikle geçiştirilemeyecek bir kitap. Yine yok artık, oha, daha ne olabilir ki dedirterek bitti kitap. O yüzden hemen üçüncüsüne başladım.

Söyleyecek çok bir şey yok işte. Kitap ef-sa-ne! 

Özgün konu ve kurgu (%35): 5/5
İlki mi daha güzeldi bu mu daha güzeldi karar veremiyorum. İkisi de harika! :D

Sürükleyici/Akıcı olma (%45): 5/5 
Bu kitap uyutmaz, o derece!

Çeviri ve baskı kalitesi (%5): 5/5
Bir kaç tane yazım yanlışı gördüm ama puan kırmaya değecek bir şey yok.

Orijinal isim (%10): 5/5 
A Million Suns!

Güzel kapak (%5): 4/5 
Kapak da güzelleşmiş. Aslında kitabı okuduktan sonra kitaba ilişkin ne kadar büyük bir spoiler içerdiğini fark ediyorsunuz. Tamam sustum :D

Final puanı: 4,95


2 yorum:

  1. sizin tanıtımlarınızla kitap siparişi vermeye başladım ve bu kitabı açlık oyunlarıyla karşılaştırmışsınız. şu an çok mutluyum bende böyle bir seri arıyordum teşekkürler :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Bunu duyduğuma çok sevindim, yorumlarım faydalı olabiliyorsa çok mutlu olurum :)

      Sil