22 Kasım 2019 Cuma

Nexus - Yükle (Nexus, #1)

Kitap Adı: Nexus - Yükle
Özgün Adı: Nexus
Kitap Yazarı: Ramez Naam
Çeviren: Eralp Ersoy
Yayınevi: Panama Yayınları
Sayfa Sayısı: 534
Baskı Yılı: 2018


Nexus'u ben uzuuuun yıllardır okumak istiyordum, henüz Türkçeye çevrilmeden önce kapağına vurulmuştum. O kapağa mutlaka bakın, gerçekten çok güzel. Bir gün alışveriş yaparken çevrildiğini tesadüfen görüp hemen almıştım. Geçenlerde de artık okumalıyım diye elime aldım çünkü beklentim gerçekten yüksekti.

2040 yılında geçiyor kitap. Nexus, bir nano uyuşturucu olarak biliniyor. Kullanıldığında, diğer kullanıcıların zihnine bağlanabiliyorsunuz, akıllarından geçenleri okuyup zihinler arası iletişim kurabiliyorsunuz. Nexus'un daha gelişmiş versiyonunu üretmeye çalışan bir bilim insanı yakalanıyor, sonra işin içine karanlık güçler giriyor falan filan :D


Konu gerçekten çok güzel ama kitap o kadar uzun ki bitirmek için ne kadar büyük bir savaş verdiğimi herkes yeterince gördü sanırım :D Gerçekten kitap Ç O K  U Z U N. Yani gereksiz uzun. Bir ara cidden asla kitabı bitiremeyeceğimi, sonsuza kadar bu kitabın içinde mahsur kalacağımı düşünmeye başlamıştım :D Ayrıca kitapta çok fazla yazım hatası da var. O yüzden maalesef beklentilerimi hiç karşılayamadım bu kitapla. 

Özgün konu ve güzel bir kurgu (%35): 3/5
Konu güzel ama kurgu konusunda pek emin değilim. 

Sürükleyici/Akıcı olma (%45): 2/5
Asla sürükleyici değildi, gerçekten büyük zorlukla okudum.  

Çeviri ve baskı kalitesi (%5): 3/5
Kötü bir çeviriydi bence.  

Orijinal isim (%10): 5/5
Eh zaten yani :D

Güzel kapak (%5): 2/5 
Orijinal kapak çok güzel ama bu tırt :D

Final puanı: 2.7

Hiç yorum yok:

Yorum Gönderme