8 Kasım 2019 Cuma

Darağacı Dansı (The Fandom, #1)

Kitap Adı: Darağacı Dansı
Özgün Adı: The Fandom
Kitap Yazarı: Anna Day
Çeviren: Hanife Albayrak
Yayınevi: Yabancı Yayınları
Sayfa Sayısı: 400
Baskı Yılı: 2019


Darağacı Dansı Yabancı Yayınları'nın en yeni kitaplarından biri. Kitap fuarı bitmeden yorumunu girmek istedim çünkü bu yıl okuduğum ennnn iyi kitaplardan biri oldu kesinlikle! 

Darağacı Dansı aslında kitabın içinde bahsi geçen bir distopya kitabı. Violet kitabın en büyük hayranlarından biri. Kitabı okumuş, filmini izlemiş. Adeta satır satır bütün hikayeyi biliyor. Kitap genetiği değiştirilmiş insanlığı anlatıyor. Bilinmeyen bir gelecekte insanlar genleriyle oynayarak kusursuzlaşmışlar ve kendilerine Gem diyorlar. Bir de bu kadar şanslı olmayan, Gem'lere hizmet ederek sefalet içinde yaşayan Imp'ler var. 

Violet, kardeşi ve iki arkadaşıyla bu kitaptaki karakterler gibi giyinerek Comic Con'a gidiyor. Violet, kitaptaki en sevdiği Imp olan ve isyan başlatan Rose'un kostümünü giyiyor mesela. Orada oyuncular ile tanışıyorlar, imza alıyorlar falan derken bir şeyler oluyor. Ve bir anda bu dörtlü kendisini Darağacı Dansı dünyasında buluyor. Bir süre ne olduğunu anlayamıyorlar ama sonra gerçeği kabullenmek zorunda kalıyorlar: Kitabın içindeler ve bir anda orada belirdikleri için kitabın kurgusunda çok ciddi bir sapma yaratıyorlar.


Kitap gerçekten Ç O K  İ Y İ Y D İ! Distopya okumayı çoook severim ama uzun zamandır okuduklarımdan keyif alamıyordum. Ama bu kitap o kadar iyi geldi ki anlatamam. Böyle biraz Açlık Oyunları havası da var, hatta sık sık Katniss'in adı da geçiyor, Violet onun da büyük hayranı zaten. Çok iyi bir distopya olmasının yanında, bir kitabın içine girme gibi çok özgün bir tarafı da var kitabın. İçine girdikleri ve sapmaya sebep oldukları kurguyu yerine oturtmaları falan derken soluksuz okutuyor kitap kendini.

Aslında okurken ve bitirdikten sonra paylaşımlar yaparak çok beğendiğimi söyledim ama fuar bitmeden yorumunu da girmek istedim dediğim gibi. Çünkü şiddetle tavsiye ediyorum bu kitabı!

Özgün konu ve güzel bir kurgu (%35): 5/5
Çok iyiydi.  

Sürükleyici/Akıcı olma (%45): 5/5
Çok merakla okudum gerçekten. 

Çeviri ve baskı kalitesi (%5): 5/5
Bir sorun yoktu. 

Orijinal isim (%10): 0/5
Bu kitaba tam puan vermek isterdim ama bu isim mevzusu üzdü beni :D

Güzel kapak (%5): 5/5 
Kapak güzel gerçekten. 

Final puanı: 4.5

1 yorum: