25 Ağustos 2019 Pazar

Veda Günleri

Kitap Adı: Veda Günleri
Özgün Adı: Goodbye Days
Kitap Yazarı: Jeff Zentner
Çeviren: İren Kori
Yayınevi: Yabancı Yayınları
Sayfa Sayısı: 360
Baskı Yılı: 2019


"Neredesiniz çocuklar? Bana cevap yazın."

Her şey bu mesajla başlıyor. Carver, en yakın üç arkadaşıyla buluşmak üzere beklerken onlara bu mesajı atıyor. Ama arkadaşları tam da o anda bir araba kazası yapıyor ve hayatlarını kaybediyor. Carver bu mesajı atarak arkadaşlarını öldürdüğü düşüncesiyle büyük bir suçluluk hissediyor. Üstelik direksiyon başındaki birine bilerek mesaj atarak kasıtlı bir ihmal ile ölüme sebep olma suçlamasıyla da karşı karşıya kalıyor.

Kitap çok güzeldi. Bu yıl okuduğum en güzel kitaplardan biriydi. Gerçekten beni derinden etkiledi, kalbimi çok kırdı ama kitabı inanılmaz çok sevdim. Carver'ın en yakın üç arkadaşının ölümüne sebebiyet vermiş olma ihtimaliyle kendini suçlamasına ve yaşadıklarına o kadar üzüldüm ki kalbimin içine sokasım, sarılasım geldi. Yazar o kadar iyi yazmış ki kitaptaki bütün duygular iliklerinize kadar işliyor. Okurken omuzlarımda bir ağırlık oluştuğunu hissettim resmen. Yazarı ayrıca özel olarak kitaptaki terapi seansları için de tebrik etmek istiyorum. O kadar özenli yazılmıştı ki gerçek bir terapistten, bir uzmandan yardım alınmış bence.


Veda Günleri'ni kesinlikle okumanızı öneriyorum. Bu kadar üzücü bir şey okumak bence zor ama bu kadar etkileyici bir kitap okuma fırsatını da kaçırmamanız gerekiyor. Yazarın kalemine gerçekten bayıldım, duygu geçirmek hiç kolay iş değildir ama beni tek kelimeyle darmaduman etti bu kitapta. Gördüğüm kadarıyla bu Türkçe'ye çevrilmiş ilk kitabı ama diğer kitaplarını kesinlikle takip edeceğim ve muhtemelen yazdığı her şeyi okuyacağım bundan sonra.

Bir fen öğretmeni bir defasında bize, "Hangisi daha ağırdır?" diye sormuştu, "Bir kilo pamuk mu yoksa bir kilo kurşun mu?" Herkes kurşun demişti. Halbuki en yakın arkadaşının tabutunun birkaç yüz kilosunun ağırlığı, birkaç yüz kiloluk kurşun veya pamukla eşit çekmezdi. Bunun ağırlığı çok daha fazlaydı.

Özgün konu ve güzel bir kurgu (%35): 5/5
Çok güzeldi.  

Sürükleyici/Akıcı olma (%45): 5/5
Çok akıcıydı gerçekten.

Çeviri ve baskı kalitesi (%5): 5/5
Gayet güzeldi, bir sorun görmedim. 

Orijinal isim (%10): 5/5
Olmuş :D

Güzel kapak (%5): 5/5 
Kapak da çok tatlı. 

Final puanı: 5

1 yorum: