7 Eylül 2019 Cumartesi

Soğuk Yaz

Kitap Adı: Soğuk Yaz
Özgün Adı: Cold Summer
Kitap Yazarı: Gwen Cole
Çeviren: Yaprak Onur
Yayınevi: Yabancı Yayınları
Sayfa Sayısı: 336
Baskı Yılı: 2019


Soğuk Yaz Yabancı Yayınları'nın yeni çıkan kitaplarından biri. Konusuna bakmıştım aslında, hatta emin olmamakla birlikte ön okumasını da okudum galiba. Ama nedense okumaya başladığımda bir süre neler olduğunu anlayamadım. Ve bunu yavaş yavaş çözmek hoşuma gitti, okumama keyif kattı :D

Kale Jackson bir lise öğrencisi. Ama minik bir farkı var, zaman yolculuğu yaparak geçmişe gidebiliyor :D Aslında ilk başladığında farklı zamanlara gidiyormuş ama şimdi aynı zamana takılıp kalmış: İkinci dünya savaşı! Üç dört günde bir geçmişe dönerek diğer askerlerle birlikte cephede düşmanla savaşıyor. 


Böyle sık sık ortadan kaybolduğu ve birkaç gün geri gelmediği için bunu kimseye açıklayamıyor tabii. Açıklamaya çalışsa da kimse inanmıyor. Bu yüzden babasıyla ve kardeşiyle arası çok kötü, okulu bırakmak zorunda kalmış ve bir işte de çalışamıyor. 

Kale'in bu yolculukları engelleyememesindeki çaresizliği, savaşta yaşadıkları, hiçkimseye derdini anlatamaması... Kitap boyunca bir melankoli hakimdi ve ben bu havayı çok sevdim. Gerçekten içinize dokunan, biraz yürek burkan ama çok da tatlı bir hikayeydi. Yani okumanızı öneriyorum mutlaka :D

Özgün konu ve güzel bir kurgu (%35): 5/5
Çok sevdim.  

Sürükleyici/Akıcı olma (%45): 4/5
Gayet akıcıydı. 

Çeviri ve baskı kalitesi (%5): 5/5
Bir sorun yoktu. 

Orijinal isim (%10): 5/5
Olmuş :D

Güzel kapak (%5): 4/5 
Kapak ilgi çekici :D

Final puanı: 4.5

1 yorum:

  1. Bu tarz bilim kurgu kitaplarını seviyorum. Hafıza ve telepati kitaplarını önerebilirim eğer bu tarz kitapları seviyorsanız. Paylaşım için teşekkürler.

    YanıtlaSil