5 Ağustos 2019 Pazartesi

Zaman Yolculuğunun Psikolojisi

Kitap Adı: Zaman Yolculuğunun Psikolojisi
Özgün Adı: The Psychology of Time Travel
Kitap Yazarı: Kate Mascarenhas
Çeviren: Teslime Gökgöl
Yayınevi: Salon Yayınları
Sayfa Sayısı: 336
Baskı Yılı: 2019


Yüzyıllaaaaar sonra yeni bir yorum giriyorum :D Zaman Yolculuğunun Psikolojisi, ilk çıktığı andan beri çok fazla ilgili çekiyordu. Zaman yolculuğu ve psikoloji! Bir Kronik Okur daha ne ister ki :D

Kitaı üç farklı zaman diliminde okuyoruz: 1967, 2017 ve 2018. Dört bilim kadını 1967'de zaman makinesini geliştiriyorlar. Ama bu dört kadından biri, bu devasa keşiflerini sundukları basın toplantısı sırasında bir tür psikolojik çöküntü yaşıyor. Bu da tabii zaman yolculuğunun insan psikolojisi üzerinde olumsuz etkiler yaratabileceği sorununu ortaya çıkarıyor. Bu kadın gruptan hızlıca uzaklaştırılıyor ve bir şekilde olay unutturuluyor.

2017'de bu uzaklaştırılan bilim insanı Bee'nin torunu Ruby bu olayları öğreniyor. Bir gün gelecekten bir mesaj alıyorlar ve Ruby de bu işlerin içine dahil oluyor bir şekilde. 2018'de de bir cinayet işleniyor ve Odette cesedi buluyor ama kapı içeriden kilitli olduğu için bu kişiyi öldürenin nasıl kaçmış olabileceğini anlayamıyor. 


Bu hayatta okumayı en sevdiğim konuların başında zaman yolculuğu geliyor gerçekten. O yüzden bu kitabı büyük keyifle okudum. Aslında başımdaki dertlerden dolayı kitabı bitirmem çok uzun sürdü, uzadıkça da kitaptan biraz uzaklaştığımı ve verdiği keyfin azaldığını hissettim ama bu tamamen benle ilgili. Mis gibi kitap elimde ziyan oldu yani, durum tam olarak bu :D Yoksa kitabı gerçekten sevdim, size de mutlaka tavsiye ediyorum. 

Bu arada, ben kitabın bir serinin parçası olduğunu düşünmüştüm, bence sonu da öyle bitti ama şimdi kontrol ettiğimde tek kitap olarak görüyorum. Devamı gelir mi acaba? 


Özgün konu ve güzel bir kurgu (%35): 4/5
Gayet güzeldi. 

Sürükleyici/Akıcı olma (%45): 4/5
Bence iyiydi. 

Çeviri ve baskı kalitesi (%5): 5/5
Çeviride bir sorun görmedim. 

Orijinal isim (%10): 5/5
Orijinal isim! :D

Güzel kapak (%5): 5/5 
Kapağı gerçekten güzel. 

Final puanı: 4.2

2 yorum:

  1. İyi bir inceleme olmuş. Okuduğum kitaba bir süre ara verdiğimde benim de aldığım zevk düşüyor genellikle. Ben de blogumda kitap incelemeleri, alıntılarımı ve karalamalarımı paylaşıyorum. Dilerseniz göz atabilirsiniz.

    https://www.kafadefterim.com/

    YanıtlaSil
  2. "Bu hayatta okumayı en sevdiğim konuların başında zaman yolculuğu geliyor gerçekten." +1
    Muhakkak okuyacağım, listeme aldım.
    Azra Kohen sayesinde blogunuzu keşfetmiş oldum, güzel oldu. Keyifli okumalar :)

    YanıtlaSil