18 Haziran 2019 Salı

Endgame: Gök Anahtarı (Endgame, #2)

Kitap Adı: Endgame: Gök Anahtarı
Özgün Adı: Endgame: Sky Key
Kitap Yazarı: James Frey & Nils Johnson Shelton
Çeviren: Uğur Mehter
Yayınevi: Pena Yayınları
Sayfa Sayısı: 545
Baskı Yılı: 2015


Endgame serisinin ilk kitabını çok beğenmiştim biliyorsunuz. O yüzden hiç ara vermeden ikinci kitap olan Gök Anahtarı'na başladım. 

Ara kitap olduğu için konusuyla ilgili pek bir şey anlatmayacağım. İlk kitapta Dünya Anahtarı bulunmuş ve "Büyük Karşılaşma" tetiklenmişti. Gök İnsanları devasa bir göktaşını Dünya'ya yönlendirdiler. Oyunda son 90 gün. Sonra göktaşı Dünya'ya çarpacak ve oyunun kazananı ile onun soyundakiler hariç bütün insanlar ölecek. Oyunun ikinci aşamasını kazanabilmek için tüm oyuncular Gök Anahtarı'nı arıyor.



İtiraf etmek gerekirse bu kitabı okurken biraz sıkıldım. Ama ilk kitabı tatilde okumuştum ve çok bölünmeden hızlıca bitirebilmiştim. Bu kitabı işe gidip gelirken falan azar azar okuyabildiğim için çok uzadı ve bu yüzden sıkıldım bence. Yoksa kitap yine gümbür gümbür, aksiyon bir saniye bile azalmıyor. Bu sıkılmayı ortadan kaldırır belki diye de son kitaba geçmeden önce araya başka bir kitap aldım. O bitince son kitabı da okuyarak Endgame serisini sonlandıracağım. Bu seriyi hala okumadıysanız size de şiddetle tavsiye ediyorum. 


Özgün konu ve güzel bir kurgu (%35): 4/5
Gayet güzeldi. 

Sürükleyici/Akıcı olma (%45): 4/5
Biraz sıkıldım evet. 

Çeviri ve baskı kalitesi (%5): 5/5
Gayet güzeldi.  

Orijinal isim (%10): 5/5
Orijinal isim!

Güzel kapak (%5): 4/5 
Kapak güzel :D

Final puanı: 4.15

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder