10 Haziran 2019 Pazartesi

Endgame: Çağrı (Endgame, #1)

Kitap Adı: Endgame: Çağrı
Özgün Adı: Endgame: The Calling
Kitap Yazarı: James Frey & Nils Johnson Shelton
Çeviren: Uğur Mehter
Yayınevi: Pena Yayınları
Sayfa Sayısı: 552
Baskı Yılı: 2016

Endgame hayatımda okuduğum en güzel kitaplardan biri. Bu kitabı 2016'da ilk çıktığı zamanlarda okumuştum aslında ama sonra seriye devam edemedim ve kaldı öyle. Şimdi tüm kitaplar elimde ve yeniden okumaya başladım. Ve inanılmaz keyif alıyorum, çünkü kurgu tek kelimeyle MUAZZAM!

İnsanlık tarihiyle ilgili bildiğimiz her şey yalan. Annunakiler, Gök İnsanları, pek çok isimleri var. Bize her şeyi onlar öğretti. Bütün teknolojik gelişimler, tarihte yaşadığımız her şey, hepsi onların eseri. Onların kölesiyiz, kuklasıyız. Onlar ne isterse onu yapıyoruz. Kitapta deniyor ki "Bizi onlar insan yaptı. Bir hayvanın gözünün içine bakıp bize algı verdiler."

Şimdi de Endgame'i başlatmaya karar verdiler. 12 kadim soy, binlerce yıldır bu oyuna hazırlanıyor. 20 yaşına gelen oyuncu hakkını kaybediyor ve bir sonraki oyuncu eğitilmeye başlanıyor. Silahlar, uydu telefonları, bilgisayarlar, akıl almaz paralar. Soylar bütün kaynaklarını oyuncuları için harcıyor. "Kazanan sadece bir kişi olacak. Endgame gerçek. Endgame başladı."


Oyun dünyanın farklı yerlerine düşen göktaşlarıyla başlıyor. Bu göktaşları oyuncular için birer çağrı ve bir tanesi de Türkiye'de yaşayan Giritli oyuncu için Fenerbahçe Manisaspor maçı esnasında stadyuma düşüyor, 36 bin insan ölüyor. Türkiye'nin bahsinin bol bol geçmesi de aşırı keyifli kılıyor okumayı bizim için :D Oyunun amacı Annunakiler tarafından Dünya'ya saklanmış üç anahtarı bulmak. Kazanan kendi soyunu ölmekten kurtaracak. Onlar dışında bütün insanlık yok olacak ve Dünya yepyeni bir arınma çağına girecek. 

Bu arada kitapta gerçekten şifreler vardı ve şifreleri çözen için 500.000 dolarlık büyük ödül vaat ediyorlardı. Ama ne oldu, çözüldü mü bilmiyorum hiç takip etmedim. Sonuç olarak, Endgame tüm zamanlar içinde ennnnn çok sevdiğim kitaplardan biri. Şu an ikinci kitabı okuyorum ve o da en az ilki kadar güzel ilerliyor. Şiddetle ama ŞİDDETLE okumanızı tavsiye ediyorum :D 

Özgün konu ve güzel bir kurgu (%35): 5/5
Çok seviyorum bu kitabı ya, tarifi mümkün değil :D 

Sürükleyici/Akıcı olma (%45): 5/5
Gerçekten bu dünyada okuduğum en sürükleyici kitaplardan biri. 500 küsür sayfa ama bir günde bitmesi işten bile değil :D

Çeviri ve baskı kalitesi (%5): 5/5
Gayet güzeldi.  

Orijinal isim (%10): 5/5
Orijinal isim!

Güzel kapak (%5): 5/5 
Kapağın rengi çok güzel :D 

Final puanı: 5

3 yorum:

  1. Değişik bir kitap. Listeme aldım canım. Çok teşekkürler :)

    YanıtlaSil
  2. Kitabın ilk sayfalarında rakamlar dan oluşan şifreli bir yer var. T9 Sözlüğü açın telefonunuzda tuşlu yada kelime tahminli de olur. Ordaki rakamları tuşlayın bakın neler göreceksiniz. Konu üzerine konuşmak için 0533 815 38 67 beni arayabilirsiniz.

    YanıtlaSil
  3. Kitabın ilk sayfalarında rakamlar dan oluşan şifreli bir yer var. T9 Sözlüğü açın telefonunuzda tuşlu yada kelime tahminli de olur. Ordaki rakamları tuşlayın bakın neler göreceksiniz. Konu üzerine konuşmak için 0533 815 38 67 beni arayabilirsiniz.

    YanıtlaSil