3 Haziran 2019 Pazartesi

13. Gerçeklik (The 13. Reality, #1)

Kitap Adı: 13. Gerçeklik
Özgün Adı: The 13. Reality
Kitap Yazarı: James Dashner
Çeviren: Gizem Yeşildal

Yayınevi: Pegasus Yayınları
Sayfa Sayısı: 384
Baskı Yılı: 2018


13. Gerçeklik'i gözümün döndüğü Pegasus alışverişlerimden birinde almıştım :D Ne okusam diye bakınırken gözüme takıldı birden ve okumuş oldum :D Kitap gerçekten güzel, inanılmaz akıcı ve merak uyandırıcı. Ama kitapla ilgili takıldığım bir nokta var. Bu kitabın türü middle grade, yani bildiğiniz çocuk kitabı. Ana karakter bile 13 yaşında. Ama bunun çocuk kitabı olduğunu tahmin eder miydiniz? Bu kapak falan ne alaka yani, hiç olmamış bence. Bunu bilmeyerek okumaya başladım ve bir anda şok oldum çocuk kitabı çıkınca :D Yurtdışındaki kapakları çok daha güzel ve kitabın türüne çok daha uygun bence.

Kitapta on üç yaşındaki Atticus'u, namı diğer Tick'i okuyoruz. Bir gün posta kutularında kendi adına Alaska'dan gelmiş bir mektup buluyor. Bu mektupta pek çok insanın hayatını kurtarmak için büyük bir maceraya atılacak kadar cesur olup olmadığıyla ilgili bir şeyler yazıyor. Bu mektubu yakarsa her şeyi unutup hayatına devam edebilir ama Tick merakına yenik düşüyor ve ipuçlarını takip ederek neler olduğunu çözmeye çalışıyor.



Dediğim gibi çok akıcı ve sürükleyici bir kitaptı, merakla okudum. Evde tembellik etmek istediğiniz boş bir gününüz varsa çok rahatlıkla tek oturuşta bitebilecek bir kitap. Serinin devam kitapları muhtemelen çevrilmez gibi duruyor. Çünkü bu kitabı benden başka okuyan, aldığını söyleyen, paylaşan falan hiçkimseyi görmedim. Ama ben bulabilirsem İngilizceleri ile devam etmeyi düşünüyorum. Kitabı bu kadar sevmemdeki temel sebep zaman yolculuğu, paralel evrenler, kuantum fiziği gibi bayıla bayıla okuduğum konular barındırıyor olmasıydı. Bunu da söylemeden geçmeyeyim :D 

Özgün konu ve güzel bir kurgu (%35): 5/5
Gayet güzeldi.  

Sürükleyici/Akıcı olma (%45): 5/5
Tek lokmalık kitap :D

Çeviri ve baskı kalitesi (%5): 5/5
Bir sorun yoktu.

Orijinal isim (%10): 5/5
Olmuş :D

Güzel kapak (%5): 1/5 
Kapak gerçekten çok anlamsız :D

Final puanı: 4.8

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder