20 Nisan 2019 Cumartesi

Çamur Çocuk

Kitap Adı: Çamur Çocuk
Özgün Adı: Child I
Kitap Yazarı: Steve Tasane
Çeviren: Gizem Şakar

Yayınevi: Genç Timaş
Sayfa Sayısı: 160
Baskı Yılı: 2019


Çamur Çocuk tasarımıyla çok ilgimi çektiği için gelince hiç bekletmeden okudum. Zaten çok kısacık bir çocuk kitabı. Tasarımı konusuna gelecek olursak, kitabı bir yerlerde elinize alın ve inceleyin. Çünkü hikayenin ilk iki sayfası kitabın ön kapağına ve iç tarafına basılmış. Kitabı okumaya kapakta gördüğünüz cümlelerle başlıyorsunuz. Harika değil mi? İlk kez bir kitapta böyle bir şey yapıldığını görüyorum.


Kitap mülteci kampında kalan çocukları anlatıyor. Pek çoğunun ailesi yok, dolayısıyla pasaportları kimlikleri hiçbir şeyleri yok. O yüzden isimleri bile yok. Görevliler onlara isim olarak birer harf vermiş. Biz de Çocuk I'nın gözünden nasıl bir hayatları olduğunu okuyoruz.

Bir mülteci kampındaki yaşamı bir çocuğun gözlerinden görmek gerçekten etkileyiciydi. Size zaten tavsiye ediyorum ama bence etrafınızdaki küçük çocuklara da okutmalısınız bu kitabı.

Özgün konu ve güzel bir kurgu (%35): 4/5
Güzeldi gerçekten.

Sürükleyici/Akıcı olma (%45): 5/5
160 sayfalık çocuk kitabı. Nasıl akıcı olmayabilir ki :D

Çeviri ve baskı kalitesi (%5): 5/5
Bir sorun yoktu. 

Orijinal isim (%10): 0/5
Maalesef :D

Güzel kapak (%5): 5/5 
Rengini altın detaylarını falan çok sevdim ben. 

Final puanı: 4.15

2 yorum:

  1. Çok güzel bir yazı olmuş teşekkürler. Onları anlamak gerek.

    YanıtlaSil
  2. Çok önemli bir konunun çocuk kitabında işlenmesi dikkate değer. Farkındalık yaratan bir kitaba benziyor. Tanıtım ve tavsiye için teşekkürler.

    YanıtlaSil