19 Ocak 2018 Cuma

Simon Homo Sapiens'e Karşı

Kitap Adı: Simon Homo Sapiens'e Karşı
Özgün Adı: Simon vs. the Homo Sapiens Agenda
Kitap Yazarı: Becky Albertalli
Çeviren: Sevinç Seyla Tezcan

Yayınevi: Pegasus
Sayfa Sayısı: 320
Baskı Yılı: 2017

Bu kitabı aslında uzun zamandır merak ediyordum ama elim bir türlü okumaya gitmiyordu. Çünkü yine yürek burkan bir hikayeyle kalbime hançerler saplayacak diye düşünüyordum :D Ama öyle olmadı, Simon dünyanın en eğlenceli, en tatlı karakterlerinden biri!

Simon bir eşcinsel. Ama bugüne kadar bunu hiçkimseye söyleyememiş. Sadece takma adı Mavi olan mailleştiği bir çocuk biliyor. Ama tabii o da Simon'ın gerçek kimliğini bilmiyor. Ve bir gün bu mailler Simon'ın sınıfından bir çocuğun eline geçince çocuk ona bir tür şantaj yapmaya başlıyor. Simon da işler iyice sarpa sarmadan bu işin içinden çıkmaya çalışıyor.



Kitap gerçekten çok tatlıydı. Simon inanılmaz biri, keşke gerçekten arkadaş olabilseydik diye düşünüp durdum kitap boyunca :D Simon hikayesiyle yine de bir yanınıza dokunuyor ama fazlasıyla da eğlendiriyor sizi. O yüzden okumanızı mutlaka ama mutlaka tavsiye ediyorum.

Ayrıca az önce Love, Simon'ın fragmanını izledim. Yani o fimin bu kitabın uyarlaması olduğu gözüküyor her yerde ama ALAKASI YOK. Çok temel detaylar dışında inanılmaz değişimler gördüm ben fragmanda. Ben mi bir şeyleri yanlış anlıyorum? Çünkü o fragman benim okuduğum kitap falan değildi :D


Özgün konu ve güzel bir kurgu (%35): 5/5
Çok güzeldiiii :D

Sürükleyici/Akıcı olma (%45): 5/5
Tek oturuşta çok rahat biter :D

Çeviri ve baskı kalitesi (%5): 5/5
Bir sorun yoktu.  

Orijinal isim (%10): 4/5
Eh yani :D

Güzel kapak (%5): 4/5
Kırmızı kırmızı çok güzel :D

Final puanı: 4,85

1 yorum:

  1. Filmin fragmanını bende dün izlemiştim. Kadrosu çok güzel. Kitabın Pegasus'tan çıkmasına şaşırmadım. :)

    YanıtlaSil