3 Mayıs 2017 Çarşamba

Bakir İntiharlar

Kitap Adı: Bakir İntiharlar
Özgün Adı: Virgin Suicides
Kitap Yazarı: Jeffrey Eugenides
Çeviren: Solmaz Kâmuran

Yayınevi: Domingo
Sayfa Sayısı: 251
Baskı Yılı: 2016

Kitabın eski baskısının tanıtımında "Dünya, özellikle Amerika, 70’li yılların liberal akımların etkisi altında, bir kuşağa damgasını vuracak müzik ve diğer pek çok yeniliğin etkisiyle büyük bir değişimin eşiğindeyken, birbirinden güzel beş kız kardeşin peş peşe intiharı, belki de dönemin ısrarlı muhafazakâr eğilimlerinin, özgürlükler ülkesi Amerika’daki trajik bir sonucudur. Öğretmen bir babayla, dindar ev hanımı bir annenin orta sınıfın güvenli rahatlığında yetiştirdiği beş kızının, arkalarında neden intihar ettiklerine dair hiçbir açıklama bırakmadan yaşama karşı ölümü seçmeleri, o yılın intiharlar yılı olarak anılmasına sebep olur." yazıyor. 

Ben bunu okuyunca kitabın gerçek bir olaya falan dayandırıldığını düşünüyorum ama internette buna dair hiçbir şey göremedim. Ben mi bir şeyleri yanlış anlıyorum? :D

Kitapta Lisbon ailesinin beş kızını anlatıyor: Cecilia, Therese, Bonnie, Lux ve Mary. Bir yıl içinde beşi de intihar ediyor. Önce Cecilia bir girişimde bulunuyor, bileklerini kesiyor. Ama hastaneye kaldırılıp kurtarılıyor. Daha sonra, ailesinin kendisi için verdiği bir partide, kendini camdan atıyor. Ardından da bir yıl içinde diğer kardeşleri geliyor. Hepsi, kendini öldürüyor. 



Neden intihar ediyorlar, bilmiyoruz. Anlatıcı da bilmiyor. Zaten kitabın anlatıcısı da enteresan. Bu kızlarla aynı mahallede yaşayan "erkek çocuklar" anlatıyor hikayeyi, 20 yıl sonra. Kitap boyunca kendilerinden "biz" diye bahsediyorlar. İsim yok. Olayın üzerinden yirmi yıl geçmiş, birileriyle konuşmuşlar, fotoğraflar falan toplamışlar. Ama kızlar neden intihar etti, hala bilmiyorlar.

Yani çok dindar ve bundan kaynaklı aşırı katı kurallı bir anne var. Kızların erkeklerle görüşmeleri yasak, eve erkek girmesi zaten yasak. Dışarı da çok kısıtlı olarak çıkıyorlar. Ama tek neden bu olamaz. Kızlar neden bu kadar depresyondaydı, bilmiyoruz.

Böyle, oldukça sıradışı bir kitaptı. Tek günde bitirdim zaten. Ama ne düşüneceğimi bilemiyorum. Beğenmedim diyemem. Ama favorilerime falan da girmedi. Sadece, farklıydı diyebiliyorum.

Özgün konu ve güzel bir kurgu (%35): 3/5

Enteresandı. 

Sürükleyici/Akıcı olma (%45): 4/5
Sürükleyiciydi. 

Çeviri ve baskı kalitesi (%5): 5/5
Çeviride bir sıkıntı yoktu. 

Orijinal isim (%10): 3/5
Kitap baştan sona 5 kızın intiharını anlatıyorken neden "bakir"? :D

Güzel kapak (%5): 5/5 
Kapağını sevdim. Zaten kapak ilgimi çektiği için almıştım.    

Final puanı: 3,65

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder