14 Ekim 2015 Çarşamba

Harry Potter ve Ölüm Yadigarları (Harry Potter, #7)

Kitap Adı: Harry Potter ve Ölüm Yadigarları
Özgün Adı: Harry Potter and the Deathly Hallows
Kitap Yazarı: J.K. Rowling
Çeviren: Sevin Okyay & Kutlukhan Kutlu
Yayınevi: YKY
Sayfa Sayısı: 690
Baskı Yılı: 2013

Vay be! Bir aydan fazla süredir içinde olduğum Harry Potter efsanesi bitti. Hogwarts'a giden son trenle birlikte bu dünyaya veda ettim. Son bölümü okurken çok duygulandım. Bize böyle güzel bir dünya sunduğu için yazara ne kadar teşekkür etsek az.

Bu kitapta Harry, Ron ve Hermione ile birlikte hortkulukları aradık. Büyü dünyasının büyük çoğunluğunun 17 yaşında bir çocuğu korumak için nasıl özverilerde bulunduğunu gördük. Melez Prens'in sonunda Snape'in canı cehenneme falan demiştim :D Bu kitapta Snape ile ilgili yepyeni bilgiler öğrendik. Açıkçası etkileyiciydi. Rowling bu efsaneyi sonlandırırken hiçbir karakterine haksızlık etmek istememiş. Percy Weasley için de bunu gördük.


Harry ile Voldemort'un sahnesi çok güzeldi. Elimizde büyümüş, evrimleşmiş Harry'nin kudretinin doruklarını gördük. Her şey çok güzeldi ya! :D Şaşırdığım bir şey var. Filmden falan hatırladığımı sanıyordum, Neville'in bu kitapta öleceğini bekliyordum ama ölmedi. Hogwarts'ta profesör olduğunu okuyunca o kadar mutlu oldum ki anlatamam. Neville karakterini gerçekten çok seviyorum. 

Bir de kitabın başlarında Harry ile Dudley'in bir sahnesi vardı. O sahneyi gerçekten çok beğendim. Bilmiyorum çok etkileyiciydi bence. Keşke kitabın sonunda biraz onları da görseydik. Ayrıca son sahnede Draco Malfoy'u görmek de hoşuma gitti. 

Bu kitapta her bölümün başında, içeriğe uygun ufak bir çizim vardı. Çok hoşuma gitti, keşke her kitapta olsaydı. Daha fazla ne denir bilmiyorum. Bu kitapları okumak, hayatımda yaptığım en güzel şeylerden biriydi. Belki beş-altı yıl sonra tekrar okurum, bu heyecanı en baştan yaşamak çok güzel olur. 

Özgün konu ve güzel bir kurgu (%35): 5/5
Müthişti! 

Sürükleyici/Akıcı olma (%45): 5/5
Bugün 200 sayfa okuyarak bitirdim kitabı, inanılmazdı! 

Çeviri ve baskı kalitesi (%5): 5/5
Aslında ünvanlar hala çevrilmemiş ama serinin bitişinin şerefine! 

Orijinal isim (%10): 5/5
Harika! 

Güzel kapak (%5): 5/5 
Bu serinin her şeyi güzel! 

Final puanı: 5



Hiç yorum yok:

Yorum Gönder