29 Ağustos 2015 Cumartesi

Meleğin Düşüşü (Penryn & The End of Days, #1)

Kitap Adı: Meleğin Düşüşü
Özgün Adı: Angelfall
Kitap Yazarı: Susan Ee
Çeviren: Barış Emre Alkım
Yayınevi: Dex
Sayfa Sayısı: 316
Baskı Yılı: 2012

Melekli kitaplar kategorisinde tek bir kitap okudum bugüne kadar. O da 4-5 yıl önce okuduğum Asi Melekler'di. O yüzden canım bir süredir melekli bir şeyler okumak istiyordu. O yüzden Meleğin Düşüşü'nü okudum :D

Öncelikle kitapta çok kısıtlı bir hayal gücü var. Meleklerle ilgili aklınızdaki tüm tasvirleri unutun. Çünkü tamamen bize benziyorlar. Sadece sırtalarında bir çift kanat var. Kanatlar olmadığında bir insandan ayırt edilemiyorlar bile. 

Kitabın bu yönünü hiç sevmedim. Başlarken kesinlikle çizme falan giyen, erkek model tipinde bir melek beklemiyordum. Melek yahu bunlar :D İnsan daha 'insanüstü' bir şeyler bekliyor :D


İkinci olarak, Goodreads'de de yazmıştım; "Bu kız bu meleğe aşık olursa kusarım." diye :D İlk kitapta çok netleşmedi ama belli ki aşık olacak. Yazarlar niye bunu yapıyor anlamıyorum. Niye her kadın karakter karşısındaki canlı her ne olursa olsun aşık oluyorlar? Niye bu kadar ayran gönüllü karakterlerimiz var? :D 

Konuya gelecek olursak melekler dünyayı işgal ediyorlar. Olaylar baş melek Gabriel'in -ya da bizim tanıdığımız haliyle Cebrail- dünyaya inerken vurulmasıyla başlıyor. Sonra işte kaos patlak veriyor ve insanlar bir tür kıyamet sonrası dünyasında hayatta kalmaya çalışıyorlar. Penryn de kafayı sıyırmış annesi  ve tekerlekli sandalyedeki kardeşiyle yaşıyor. Bir de diğer melekler tarafından kanatları koparılmış Raffe var. 

Kitap ilerlerken Raffe'yle ilgili bir gerçek öğreniyorsunuz. Ben görünce baya şaşırdım. Aslında çok göz önünde ama bakmayınca göremiyorsunuz :D

Öyle yani, kitap ortalamaydı bence. Öyle çerezlik niyetine okunur ama sizi çok heyecanlandıracak, merakta bırakacak bir kitap değil bence. Son olarak Eren serinin final kitabı için ilk kitaplardan daha sönük, finale yakışmamış falan diyor. Ben bunun hakkında ortalama beğeniye sahipsem onu hiç beğenmem sanırım :D

Özgün konu ve güzel bir kurgu (%35): 2/5
Dediğim gibi ortalama bir konu ve kurguydu. Belki biraz daha bile altında. 

Sürükleyici/Akıcı olma (%45): 3/5
Bu da ortalama.

Çeviri ve baskı kalitesi (%5): 5/5
Çeviride bir sıkıntı görmedim. Kindle'dan okuduğum için baskı kalitesiyle ilgili yorum yapamam. 

Orijinal isim (%10): 5/5
Meleğin Düşüşü'nü İngilizce'ye çevirsem Angelfall demezdim ama daha uygun bir şey bulamıyorum :D

Güzel kapak (%5): 3/5 
Önceki kapakta iğrenç bir sırt yarası var :D Bu da güzel ama çok değil. 

Final puanı: 2.95

2 yorum:

  1. Ohh bu kitaba bayılmayan biri daha var.Martta okumuştum kitabı en ufak bir merak yok şuan diğer kitapları için ve alıp okumayı da düşünmüyorum :)
    Hele eren bu seriye bayılmışken son kitap için vasat diyorsa.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Bende de diğer kitaplar için hiç merak yok. Ama bi ara ucuza falan bulursam okurum belki :D

      Sil