16 Şubat 2020 Pazar

Vadedilmiş Yokyer (The Promised Neverland, #1)

Kitap Adı: Vadedilmiş Yokyer
Özgün Adı: The Promised Neverland
Kitap Yazarı: Kaiu Shirai
Çeviren: Alp İlkkurşun
Yayınevi: Gerekli Şeyler
Sayfa Sayısı: 192
Baskı Yılı: 2020


Vadedilmiş Yokyer'in animesini önermişti bir arkadaşım uzun zaman önce. Ama o zaman izlemeye fırsatım olmamıştı. Sonra Gerekli Şeyler'in mangayı çevirdiğini gördüm ve fuarda hemen aldım. İNANILMAZ GÜZELDİ. Yani gerçekten manga kategorisinde Death Note'dan sonra okuduğum en iyi mangaydı bence.

Bir çocuk yurdunda başlıyor manga. Emma anlatıyor bize hikayeyi. Doğduğundan beri o yurtta, diğer pek çok çocukla birlikte büyümüşler. Anne dedikleri bir yurt müdiresi var, çocuklarla o ilgileniyor. Çocuklar inanılmaz zeki, çok mutlular ve çok özgür bir ortamda büyüyorlar. Her sabah teste tabi tutuluyorlar, sonra oyun oynuyorlar, ev işlerine falan yardım ediyorlar. Ve zamanı geldiğinde çocuklara koruyucu aileler bulunuyor ve yurttan ayrılıyorlar. Ancak bir gün bir çocuk yurttan ayrılırken Emma ve Norman bir şey görüyorlar. Ve bugüne kadar bildikleri her şey yerle bir oluyor. 


Gerçekten çok şaşırtıcı, çok keyifle okunan ve inanılmaz sürükleyici bir kurgusu vardı. Çok beğendim, sonra gittim hemen animesini izledim. Anime manganın bu ilk cildine göre çok ileride. Ama hala doymadım, manganın ilerleyen sayılarını da okumaya devam edeceğim. 160 küsür bölüm olmuş durumda ve şu an hala devam ediyormuş. Mutlaka ama mutlaka okumalısınız, ŞİDDETLE TAVSİYE EDİYORUM.

Özgün konu ve güzel bir kurgu (%35): 5/5
Çok güzeldiii. 

Sürükleyici/Akıcı olma (%45): 5/5
İnanılmaz sürükleyici!

Çeviri ve baskı kalitesi (%5): 5/5
Gayet güzeldi, çizimler de güzel. 

Orijinal isim (%10): 5/5
Olmuş :D

Güzel kapak (%5): 5/5 
Kapağı da güzel :D

Final puanı: 5

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder