22 Şubat 2020 Cumartesi

Tek Kelime Etme

Kitap Adı: Tek Kelime Etme
Özgün Adı: The Girl Before
Kitap Yazarı: Rena Olsen
Çeviren: Mert Doğruer
Yayınevi: Yabancı Yayınları
Sayfa Sayısı: 336
Baskı Yılı: 2018


Tek Kelime Etme'yi geçenlerde bir alışverişte almıştım, hem indirimde olduğu hem de adıyla çok ilgimi çektiği için. Okuyacak akıcı ve sürükleyici bir şeyler ararken de elime alıp okumuş oldum kısa sürede.

Kitabın ilk sahnesi Clara ve Glen'in evinde başlıyor. Polisler baskın yapıyor ve ikisini de tutukluyor. Clara ne olduğunu hiç anlayamıyor ve Glen'in son sözleri "Tek kelime etme!" oluyor. Polis sorgusunda Clara'ya Diana diye hitap ediyorlar ve kocasının çok kötü şeyler yaptığını ve büyük suçlardan yargılanacağını falan söylüyorlar.

Kitabın ilerleyen sayfalarında Clara ve Glen'in aslında bir genelev işlettiğini öğreniyoruz. Ama Clara bunu asla kabul etmiyor, oradaki kızların aileleri tarafından istenmediğini kendisinin onlara annelik yaptığını ve eğitim verdiğini söylüyor. Biz de bu şekilde Clara'nın hem sorgu sürecini hem de psikiyatrist ile görüşmelerini okuyoruz ve geçmişe dönerek yıllardır o evde neler döndüğünü görüyoruz.


Gerçekten çok ilginç bir kitaptı. Bir süre genelev işte, niye okuyoruz diye anlam veremedim kitaba. Ama sonra Clara'nın geçmişi ve psikolojik durumu ortaya çıktıkça kitap çok etkileyici bir noktaya ilerledi. Yıllardır o kadar çok beyni yıkanmış ve yaşadıklarını o kadar bastırmış ki aslında neler olduğunu yavaş yavaş keşfettikçe onunla birlikte ben de şaşırdım. Kendisi yanlış bir şey yaptığında, sormaması gereken bir şey sorduğunda hep fiziksel şiddetle cezalandırıldığı için tüm ilişkilerin böyle yürüdüğünü düşündüğü bir sahne vardı mesela. Başka insanlara sorup onların da eşlerine, sevgililerine falan vurmadığını öğrenince gerçekten çok şaşırıyordu. 

Genelevdeki kızların hiçbiri reşit değil zaten ama çok daha küçük çocuklar da var. Dolayısıyla rahatsız edici olabilecek de bir kurguya sahip olduğunu söyleyebilirim. Sonuç olarak, kitaba bayılmadım ama farklı bir kurgu okumuş oldum. Okumasanız bir şey kaybetmezsiniz ama bir yerlerde görür de şans vermeyi düşünürseniz de fena olmaz yani :D

Özgün konu ve güzel bir kurgu (%35): 4/5
Enteresan bir konusu vardı. 

Sürükleyici/Akıcı olma (%45): 4/5
Yaani idare eder. 

Çeviri ve baskı kalitesi (%5): 5/5
Bir sorun yoktu. 

Orijinal isim (%10): 0/5
Ne alaka? :D

Güzel kapak (%5): 3/5 
Kapak fena değil. 

Final puanı: 3.6

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder