15 Aralık 2019 Pazar

O Uyumudan Önce

Kitap Adı: O Uyumudan Önce
Özgün Adı: Before She Sleeps
Kitap Yazarı: Bina Shah
Çeviren: Nihan İşler
Yayınevi: Eksik Parça
Sayfa Sayısı: 264
Baskı Yılı: 2019


O Uyumadan Önce, feminist bir distopya olması sebebiyle ilgimi çekmişti. Bilirsiniz çok severim böyle kurgular okumayı. O yüzden Tüyap'tan almıştım bu kitabı, çok da bekletmeden okuyayım dedim.

Güzel bir konusu var kitabın. Savaş falan derken artık kadın sayısı çok azalmış. Artık o kadar az kadın var ki toplumda hükümet konuya el koymuş ve kadınların 3-4 erkekle evlenip olabildiğince çok çocuk yapması zorunlu hale getirilmiş. Her türlü doğum kontrolü yasak, kürtaj zaten direkt vatana ihanet, hamile kadına ve bebeklere zarar vermek de çok ciddi cezalarla sonuçlanıyor. Kadınların doğurganlığını arttırmak için de çeşitli yöntemler kullanılıyor, böylece toplumdaki kadın-erkek dengesi yeniden sağlanacak. Bir de tabii bu düzene başkaldıran ve sistemden kaçmaya çalışarak yeraltında yaşayan kadınlar var. 


Gerçekten güzel bir dünya yaratılmış ama ben okurken çok keyif alamadım nedense. Çok kalın bir kitap da değil ama pek sarmadı beni, öyle sürükleyici bir şekilde okuyamadım yani. Ama yine de bakmanızı tavsiye edebilirim, her yerde Damızlık Kızın Öyküsü ile aynı çizgide falan deniyor kitapla ilgili. Yazar da Pakistan'ın en yetenekli yazarlarından biri olarak anılıyor. Bir de alıntı bırakayım size :D

"Bir kadına vurmak ya da kötü davranmak ciddi bir suçtu: Yeşil Şehir'in kadınları üzerine titrenecek ve korunacak değerli kaynaklardı, nüfusun yeniden artırılması uğruna bedenlerini feda ettikleri sürece onlara bakılır ve her ihtiyacı karşılanırdı."

Özgün konu ve güzel bir kurgu (%35): 4/5
Konusu ve yaratılan dünya güzeldi gerçekten. 

Sürükleyici/Akıcı olma (%45): 3/5
Benim için hiç akıcı ve sürükleyici değildi maalesef. 

Çeviri ve baskı kalitesi (%5): 5/5
Bir sorun yoktu.   

Orijinal isim (%10): 5/5
Olmuş! :D

Güzel kapak (%5): 4/5 
Kapak ilgi çekici. 

Final puanı: 3.7

2 yorum:

  1. Distopya pek sevmiyorum ama okunabilir gibi de duruyor. Teşekkürler:)

    YanıtlaSil
  2. Herkese merhaba, ben şu anda Oklahoma ABD'de Patricia Sherman. Banka draftımı silmek ve yeni bir işe başlamak için 185.000,00 USD tutarında borçlanma deneyimimi sizlerle paylaşmak istiyorum. Her şey evimi kaybettim ve banka poliçesi yüzünden eşyalarımı aldığımda başladı, bazı faturaları ve bazı kişisel ihtiyaçları karşıladım. Böylece çok çaresiz kaldım ve her yönden fon aramaya başladım. Neyse ki benim için, bir arkadaşım, Linda bana bir kredi şirketi firmasından bahsetti, dolandırıcılıktan çok etkilendim, ama durumumdan endişe duydum ve arkadaşımdan bu şirket hakkında tavsiye almaktan başka seçeneğim yoktu. onlarla iletişime geçmek, çevrimiçi borç verenlerle olan geçmiş tecrübemden dolayı benden gerçekten şüphe duyuyordu. '' Elegantloanfirm@hotmail.com Bu şirket bana ve meslektaşıma çok yardımcı oldu ve bugün, bu kredi şirketi sayesinde, iyi organize edilmiş iş ve sorumlulukların gururlu sahibi, bana geri gülümsedi. Bu nedenle, kendi işinizi kurmanız veya büyütmeniz gerekiyorsa veya herhangi bir maddi sıkıntıdan borç almanız gerekiyorsa, bugün işinizde bir finansal gelişme fırsatı bulmanızı öneririz… .. {E-posta:} Elegantloanfirm @ hotmail .com ... kredi için çevrimiçi aldatmaca kurbanı değil. Teşekkür ederim.

    YanıtlaSil