5 Temmuz 2019 Cuma

Sen, Ben ve Yıldızlar

Kitap Adı: Sen, Ben ve Yıldızlar
Özgün Adı: Hold Back the Stars
Kitap Yazarı: Katie Khan
Çeviren: Aslı Tümerkan
Yayınevi: Yabancı Yayınları
Sayfa Sayısı: 304
Baskı Yılı: 2019


Sen, Ben ve Yıldızlar'ın ön okuması gelmişti geçen günlerde. İlk 20 sayfasını falan okuduğumda çok ilgimi çekti, devamını çok merak ettim. Kapağı zaten aşırı güzel. Ben de kitap elime ulaşınca hiç bekletmeden hemen okudum :D

Max ve Carys uzaydalar. Ancak bir sorun olmuş, uzay aracıyla bağlantıları kesilmiş ve giderek uzaklaşıyorlar. Ve işin kötüsü sadece 90 dakikalık oksijenleri var. Biz de bazı bölümlerde tanışmalarına kadar geri dönerek son dakikalarını okuyoruz kitap boyunca. Bununla birlikte arka planda çok güzel bir dünya da var. Ütopya denen yeni düzende arkadaş yok, çocuk yok, sevgili yok, bir yere temelli yerleşme yok. Herhangi bir ulusa ya da dine bağlı olmak da yok. Herkes tamamen bireysel ve rotasyon denen uygulama sayesinde 3 yılda bir yeni bir yere taşınmak zorunlu. Sevgili kuralı sebebiyle 35 yaşından önce de birine bağlanıp uzun süreli ilişkiyle yerleşik hayata geçmek yasak. 


Kitapla ilgili tek eleştirim bu kadar güzel kurgulanmış bir dünyayı pek fazla görememek olabilir. Yeni dünyayla ilgili arada sırada bilgiler veriliyor ama hep ufak ufak sahneler. Sanki bir perdenin arkasından bakıyor gibi hissettim. Gerçekten doya doya okumak isterdim. Onun dışında çok güzel kitap gerçekten. Çok keyifli, çok kolay okunabilen bir kitaptı. 

Hele ki kitabın sonu! Bugüne kadar okuduğum en özgün sonlardan biriydi gerçekten. Çok dokunaklıydı, kalbimi çok kırdı o ayrı mesele :D Hem de bir kere değil, iki kere değil, tam üç kere kırdı kalbimi :D Kesinlikle okumanızı tavsiye ediyorum size de. 

Özgün konu ve güzel bir kurgu (%35): 5/5
Çok güzeldi. 

Sürükleyici/Akıcı olma (%45): 5/5
Bir oturuşta biter çok rahat :D

Çeviri ve baskı kalitesi (%5): 5/5
Gayet güzeldi.  

Orijinal isim (%10): 1/5
Ehhhh :D 

Güzel kapak (%5): 5/5 
Kapak çok tatlııııı :D


Final puanı: 4.6

1 yorum: