10 Şubat 2019 Pazar

Mortina

Kitap Adı: Mortina - Hayalet Arkadaş
Özgün Adı: Mortina e l'amico immaginario
Kitap Yazarı: Barbara Cantini
Çeviren: Bahar Ulukan
Yayınevi: Çınar Yayınları
Sayfa Sayısı: 48
Baskı Yılı: 2018


Mortina, ben ilk kez görüyor olsam da yurtdışında epey ün kazanmış bir seriymiş. Tam 23 dile çevrilmiş! Türkçe'de de iki kitabı daha var şu an Çınar Yayınları tarafından çevrilen.

Çok kısa bir çocuk kitabı olduğu için söylenecek pek bir şey yok. Mortina zombi bir çocuk olduğu için diğer çocuklarla arkadaşlık kuramıyor, kendisinden korkacaklarını düşünüyor. O yüzden arkadaşsızlıktan şikayet ederken penceresinde bir hayalet çocuk görüyor ve onunla arkadaş olmaya başlıyor. Bir yandan da çocuğun kim olduğunu, nereden geldiğini öğrenmeye çalışıyor.


Ben çizimleri çok beğendim. Canlı renkler, çok ilgi çekici güzel çizimler vardı. Bir çocuğun ilgisini çok cezbeder diye düşünüyorum. O yüzden etrafınızdaki miniklere hediye etmek için bir bakıp inceleyebilirsiniz :D

Özgün konu ve güzel bir kurgu (%35): 5/5
Güzeldi. 

Sürükleyici/Akıcı olma (%45): 5/5
48 sayfa zaten :D

Çeviri ve baskı kalitesi (%5): 5/5
Bir sorun görmedim.

Orijinal isim (%10): 5/5
Olmuuş :D

Güzel kapak (%5): 5/5 
Kapak çok tatlı bence. Daha doğrusu Mortina aşırı tatlı :D

Final puanı: 5

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder