21 Nisan 2017 Cuma

Behind Closed Doors

Kitap Adı: Behind Closed Doors
Kitap Yazarı: B. A. Paris
Yayınevi: Martin's Press

Sayfa Sayısı: 351
Baskı Yılı: 2016


Bu kitabı bir takipçim beğeneceğimi düşünerek önermişti uzun bir zaman önce. Daha sonra bu ay İngilizce olarak hangi kitabı okusam diye düşünürken tekrar söyledi ve ben de dedim ki daha fazla bekletmeyeyim artık :D


Kitabın türü gerilim olarak geçiyor. YAŞASIN GERİLİM KİTAPLARI! :D Ama şöyle bir durum var. Kitabın kapağına "The perfect mariage? Or the perfect lie?" yazmışlar. Bunu muhtemelen ilgi çıksın "uuuu" falan diyelim diye yapmışlar. Ben de dedim :D Ama bu tam olarak iyi bir şey mi yoksa kötü bir şey mi kara veremedim.


Çünkü, kitaba başladığınız andan itibaren "perfect lie" için ipuçları aramaya başlıyorsunuz. Çok mutlu görünen bir çift var ama bit yeniği nerede falan diye düşünüyorsunuz. Ve ben, ilk kelimelerden itibaren çiftin arasındaki gerilimi hissettim. Hani şey gibi, "sevgilim" diyor ama alttaki mesaj sanki "lanet olsun sana" falan gibi yani. Bu gerilimi hissediyorsunuz :D


Zaten çok kısa süre içinde de işin iç yüzünü öğreniyor ve kitabı böyle okumaya devam ediyorsunuz. Ben şöyle bir kurgu tercih ederdim: Başta bize gerçekten bir kusursuz evlilik verseydi. Kitabın yarısına kadar falan. Sonra o evlilik yavaş yavaş çatırdasaydı, biz ufak tefek ipuçları yakalasaydık. Ve sonra her şey açığa çıksaydı. Kitabı böyle çok çok daha fazla severdim.




Kitabın bu halini okurken sıkılmaya başladım çünkü. Okuyorum, devam ediyorum ama bir yandan da bir şey olsun diye bekliyorum. "BİR ŞEY YAPMAYACAK MISIN BE KADIN?" diye söylenip durdum :D Neyse ki kitap sonlara doğru biraz hareketlendi. Güzel bir sonla bittiğini söyleyebilirim. 


Kitabı okursanız ne demek istediğimi anlarsınız, son sayfalarda Esther ve Grace'in yaptığı konuşma çok hoşuma gitti. Sanki hiçbir şey konuşmuyorlar ama aslında her şeyi konuşuyorlar gibi :D 


Özetle kitap güzeldi ama ortalama güzeldi. Çok daha iyi gerilim kitapları okudum. Dediğim gibi, bu kitabı ben yazmış olsaydım yukarıda anlattığım şekilde yazardım. Biliyorsunuz, her şey seyrinde giderken bir anda patlayan bomba gelişmeleri falan çok severim :D


Bu arada kitabın henüz Türkçesi yok. Çevrilir mi, kim alır ne zaman çevirir falan hiçbir fikrim de yok :D


Özgün konu ve güzel bir kurgu (%40): 3/5
Ortalamaydı. 


Sürükleyici ve akıcı olma (%50): 3/5
Sıkılır gibi oldum okurken. 

Baskı kalitesi (%5): 5/5
E-book olarak okudum ama edisyonunda falan bir problem yoktu. 

Güzel kapak (%5): 1/5
Kapakta yaratıcılık sıfır. Behind Closed Doors, o zaman aralık bir kapı koyalım :D


Final puanı: 3

Hiç yorum yok:

Yorum Gönderme