16 Aralık 2016 Cuma

Bir Sonraki Hayatımız (The Next Together, #1)

Kitap Adı: Bir Sonraki Hayatımız
Özgün Adı: The Next Together
Kitap Yazarı: Lauren James
Çeviren: Merve Solmaz

Yayınevi: Yabancı
Sayfa Sayısı: 351
Baskı Yılı: 2016


Yine harika kapak tasarımıyla beni kendisine hayran bırakan bir kitap. Gerçekten çok merak ediyordum, o yüzden gelince hiç bekletmedim.

Kitap gerçekten çok güzeldi. Daha önce reenkarnasyonla ilgili kurgular okudum ama bu bambaşkaydı, çok özgün bir kitap olmuş. Kitapta esasen 2039 yılında yaşayan Kate ve Matt'in farklı zamanlarda yaşamış versiyonlarını okuyoruz. Kate sınıfa gelen Matt'le ilgili farklı bir şeyler hissedince onu internette aramaya karar veriyor ve bulduğu bilgiler karşısında şok oluyor.

2019'da kendileriyle aynı isimleri taşıyan ve tıpatıp aynı olan iki bilim insanıyle ilgili bir haber okuyor. Haberde bu bilim insanlarının bir biyolojik silah geliştirmeye çalıştığından ve bir çatışma sırasında öldüğünden bahsediliyor. Daha sonra Matt ile bu haberin peşine düşüyorlar ve kendilerini keşfetmeye başlıyorlar.


Kitap boyunca Kate ve Matt'in 1745, 1854, 2019 ve 2039 yıllarında yaşayan 4 farklı versiyonunu okuyoruz. Kitabı oldukça enteresan bir detay var. Ara ara kaynağı bilinmeyen "1854 düzleminde görev ilerliyor." "Müdahale önerildi." "Denek tehlikede" gibi yazılar okuyoruz. Bunları okuyunca benim aklıma Fringe'den Observer'lar geldi. Zaten bunlar da öyle bir şey.

Kitap boyunca bu üst güçlerin bir amacı olduğunu görüyorsunuz ancak kitabın son sayfalarına kadar amacı öğrenemiyorsunuz. Ama amacı öğrendiğinizde de şok oluyorsunuz. Cidden çok şaşırdım ve çok da beğendim.

Ayrıca kitapta her sayfanın üzerinde bir zaman çizgisi var. Okuduğunuz bölümün hangi zamanda olduğunu gösteriyor. Bu detaya BAYILDIM! Kitabı çok beğendim yani sonuç olarak. Bir devam kitabı da var, bu yıl bitmeden onu da okuyabilmeyi umuyorum.

Özgün konu ve güzel bir kurgu (%35): 5/5
Çok sevdim.

Sürükleyici/Akıcı olma (%45): 5/5
Çok akıcıydı.

Çeviri ve baskı kalitesi (%5): 5/5
Baskı harikaydı, çeviride de bir problem görmedim.

Orijinal isim (%10): 3/5
Eh :D

Güzel kapak (%5): 5/5 
Kapağı çok güzel!

Final puanı: 4,8

2 yorum: