11 Temmuz 2016 Pazartesi

Köprü (Push, #1)

Kitap Adı: Köprü
Özgün Adı: Push
Kitap Yazarı: Claire Wallis
Çeviren: İnci Nazlı
Yayınevi: Yabancı
Sayfa Sayısı: 406
Baskı Yılı: 2016


Köprüde dikiliyorum. Birdenbire, acımasız bir netlikle farkına varıyorum. Bir tek ben olmadığımı anlıyorum. Bunu daha önce de yaptığını biliyorum. Diğer kadınlarla. Başka şehirlerde. Başka köprülerde. Ama önemi yok. Onlar ben değildi.

Bu aralar okuma hızımdan çok memnunum. 400 sayfalık kitabı 2 günde bitirdim. Köprü de oldukça akıcı olduğu için bana yardımcı oldu tabii :D

Kitabın oldukça ilginç bir konusu var. David'in yaptığı şeyi neden yaptığını merak edip durdum. O sahneler gerçekten garipti, etkileyiciydi. 

Kitapta üvey babası tarafından tacizlerle dolu bir çocukluk geçirmiş Emma'nın David ile olan ilişkisini okuyoruz. Arada Emma'nın çocukluklarına ve David'in eski sevgililerine dönüyoruz. 



İlginç bir kitaptı gerçekten. Kendi kategorisinde değerlendirdiğimizde özgündü. Bu arada kitap bir New Adult, yani Yeni Yetişkin türünde. Dolayısıyla cinsel ögeler barındırıyor. Bu nedenle de Goodreads'de hem bu kitap hem de ikinci kitap için "17 yaş üzerine uygundur." ibaresi bulunuyor. Karanlık Yalanlar'da bolca sevişme olduğunu söylemiştim, bu kitapta da Emma ve David her yerde, günün her saati seviştirkleri için baydı artık biraz :D

Kitap favorilerime girdi diyemiyorum. Öyle çok bomba bir son yapmadı. Ama devamını cidden merak ettirdi. Ben Köprü'yü tek kitap sanıyordum. Sonunda "devam edecek" yazısını görünce böyle bir kitap nasıl devam ettirilir ki, diye düşündüm gerçekten. Şimdi de İngilizcesini buldum ikinci kitabın, belki yakın zamanda okurum. 


Özgün konu ve güzel bir kurgu (%35): 4/5
Güzeldi. 

Sürükleyici/Akıcı olma (%45): 5/5
400 sayfa, 2 gün :D

Çeviri ve baskı kalitesi (%5): 5/5
Güzeldi.

Orijinal isim (%10): 0/5
Push, kitaptaki bütün konunun özeti :D Doğrusu Köprü de oldukça anahtar bir kelime ama yine de özgün değil :D

Güzel kapak (%5): 5/5 
Kapak çok güzel ya.

Final puanı: 4,15

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder