7 Haziran 2016 Salı

Fangirl

Kitap Adı: Fangirl
Özgün Adı: Fangirl
Kitap Yazarı: Rainbow Rowell
Çeviren: Müge Kocaman Özçelik
Yayınevi: Pegasus
Sayfa Sayısı: 411
Baskı Yılı: 2016


Fangirl'ü dakikalar önce bitirdim. Okuması keyifliydi. Böyle bir şey mi bekliyordum emin değilim aslında. Harry Potter'ın işin içine girmesini beklemiyordum :D Doğrusu tam olarak da işin içinde değil. Ama hikayenin içinde sıkça bahsi geçen Simon Snow serisinin çokça Harry Potter'dan esinlenildiği söyleniyor.

Kitapta Cath adında bir kız var, koyu bir Simon Snow hayranı. Simon Snow da yine 11 yaşında öksüz kalmış ve bir tür sihirbazlık okuluna kabul edilen bir çocuk. Bu çocuğun hayatını anlatan 8 kitaplık bir seri bu da. Cath de bu seriyle ilgili oldukça popüler olan, onbinlerce tık alan bir fanfiction yazıyor. 

Hatta Rainbow Rowell bu fanfiction'ı sonradan gerçekten de yazdı. Kitabın içinde Yola Devam olarak çevrilen Carry On kitabı 2015'te basıldı. Onu da okumak istiyorum ama şu aralar İngilizce okuyasım da yok pek :D Ama kitap elimde var yani :D 



Böyle işte, güzel bir kitaptı. Ama oldukça uzun olduğunu söylemeliyim :D Şu haliyle 400 küsür sayfa ama diğer Pegasus kitaplarıyla kıyaslayınca daha küçük bir puntoyla yazılmış. Pegasus her zamanki puntosunu kullansa 500- 550 sayfa falan olurdu bence bu kitap. 

Ayrıca Rainbow Rowell'ı kesinlikle tebrik etmek gerekiyor. Her bölümün başında Simon Snow serisinden alıntılar var, Cath arada okurken de görüyoruz. Kadın kitabın içinde aslında hiç var olmayan 8 kitaplık bir seri için onlarca bölüm yazmış. Resmen kitabın içinde yeniden kitap yazmış. Bu gerçekten çok zor ve takdir edilesi bir yetenek bence :D

Böyle işte, Fangirl uzun zamandır beklenen bir kitaptı zaten. Ben okurken sevdim. Rainbow Rowell'i seviyorum zaten, karakterleri ve kurgusu eğlenceli oluyor hep.


Özgün konu ve güzel bir kurgu (%35): 5/5
Kurgu konusunda gerçekten çok yetenekli olduğunu düşünüyorum yazarın. 

Sürükleyici/Akıcı olma (%45): 4/5
Puntosu küçük olduğu için daha uzun zamanda okunuyordu ama akıcıydı. 

Çeviri ve baskı kalitesi (%5): 5/5
Bir iki tane yazım hatası vardı sanırım ama baskısı falan gayet güzel. 

Orijinal isim (%10): 0/5
Uygun, güzel bir çeviri bulamıyorum ama ne olursa olsun yayınevi kitaba Türkçe bir isim vermeliydi. Hayran Kız falan nasıl? :D

Güzel kapak (%5): 5/5 
Kapak güzel ya, çok tatlı :D


Final puanı: 4,05

1 yorum: