18 Haziran 2016 Cumartesi

Kan ve Tuz (Blood and Salt, #1)

Kitap Adı: Kan ve Tuz
Özgün Adı: Blood and Salt
Kitap Yazarı: Kim Liggett
Çeviren: Aslı Dağlı

Yayınevi: Yabancı
Sayfa Sayısı: 360
Baskı Yılı: 2016


Bir süre önce "sıradaki kitabımı siz seçin" demiştim ve seçilen kitap Kan ve Tuz olmuştu. Ben de hemen okumaya başladım. 3 günde de bitirdim zaten.

Kitap beni hiç sarmadı. Öyle dümdüz okudum sadece. Hiç heyecanlanmadım, hiç gerilmedim. Niye böyle oldu bilmiyorum :D Seriymiş zaten, belki de o yüzden kitapta pek bir şey olmuyor. 



Konusunu nasıl anlatacağımdan gerçekten emin değilim. O yüzden tanıtım yazısını bırakıyorum aşağıya :D

"Âşık olduğun zaman, derin bir okyanusa yüreğinden bir parça söküp atmış gibi hissedeceksin. Seni sarıp sarmalayan tek şey kan ve tuz olacak."

Kan ve Tuz… Ash Larkin'in annesinin, uzun süredir kaçtığı ruhani halkına geri dönmeden önce ağzından çıkan son kelimelerdi. Annesini arayan Ash'in yolu Quivira'ya düştüğünde, zamanın ötesindeki bu kasabada uğursuz ve kadim bir şeylerin varlığı onu tutsak etmişti.

Ash bir yandan, atalarından kalan, kavuşamayan âşıklarla ve ölümle, simyayla ve ölümsüzlükle bezenmiş anılarla başa çıkmaya çalışırken, bir yandan da sırlarla dolu ve kan bağıyla yasaklanmış Dane'den uzak durmaya uğraşıyordu. 

Bu esnada Quivira halkı 500 yıldır süregelen bir törene hazırlanırken, Ash sadece annesini kurtarmak için değil kendisi için de savaşmak ve çok geç olmadan Quivira hakkındaki gerçekleri ortaya çıkarmak zorundaydı. Tamamen kan ve tuzla sarıp sarmalanmadan önce… 


Okurken Ash'e biraz sinir oldum. Çok ayran gönüllü :D Seni çok seviyorum ama başkasına aşık oldum tarzındaki üçlü ilişkilere zaten sinir oluyorum. Bir ona dön bir ona falan :D

Öyle işte. Ben çok beğenmedim ama bu sizin beğenmeyeceğinizi göstermez tabii ki :D Belki de favorileriniz arasına girer kitap. O yüzden alın, bir bakın. Cildi falan çok güzel. Zaten artık Yabancı'nın bu güzel ciltlerine alışmadık mı? :D


Özgün konu ve güzel bir kurgu (%35): 3/5
Eh diyelim :D

Sürükleyici/Akıcı olma (%45): 3/5
Beni hiç sarmadı kitap. 

Çeviri ve baskı kalitesi (%5): 5/5
Güzeldi.

Orijinal isim (%10): 5/5
Blood and Salt!

Güzel kapak (%5): 4/5 
Bence cildi daha güzel ama kapağı da güzel :D


Final puanı: 3.35

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder