29 Ağustos 2017 Salı

Hayvanlardan Tanrılara Sapiens

Kitap Adı: Hayvanlardan Tanrılara Sapiens
Özgün Adı: Sapiens: A Brief History of Humankind
Kitap Yazarı: Yuval Noah Harrari
Çeviren: Ertuğrul Genç

Yayınevi: Kolektif Kitap
Sayfa Sayısı: 412
Baskı Yılı: 2017

Yıllardır evrim konusuna, özellikle de insanın evrimine büyük bir ilgi duyuyorum. Ancak kurgu olmayan kitapları okuma konusunda pek başarılı olamamam göz önünde bulundurulduğunda, bu ilgimi doyuracak pek de bir şey yapmamıştım. O yüzden bu kitabı okuduğum için kendimi kutluyorum :D

Kitabın elektronik haline tamamen tesadüfen denk gelmiştim, bambaşka bir şey arıyordum :D E-kitap olarak ilk bölümü okuduğumda çok beğendim, bir sürü yerin altını çizmek istedim. O yüzden de kitabın fiziksel halini satın alıp öyle devam karar verdim.

Kitap, insan evrimine şekil verdiği düşünülen dört bölümden oluşuyor: Bilişsel Devrim, Tarım Devrimi, İnsanoğlunun Birleşmesi ve Bilimsel Devrim. Bu bölümlerde insanın fiziksel ve zihinsel gelişiminden, tarım yapmaya başlaması ve buna paralel olarak yerleşik hayata geçmesinden, daha büyük gruplar haline gelerek devletler ve imparatorluk kullanmasından ve teknolojiyi kullanarak ilerlemesinden bahsediyor.



Okurken hiç sıkılmadım desem yalan olur. Hiç ilgimi çekmeyen ekonomi, siyaset gibi konuları da içinde barındırıyordu. Ancak genel olarak okuduğum için kesinlikle memnunum. Bu konulara ilgi duyan ve bu tarz kitapları okumada benden daha başarılı insanların bu kitaptan çok büyük bir keyif alacağını düşünüyorum.

Ayrıca yazar, kitabın basıldığı her ülke için ufak düzenlemeler yapmış. Yani bizim elimizdeki baskıda Türkiye coğrafyasından ve burada yaşayan insanlardan da örnekler var. Enteresan ve güzel bir detay olmuş bence.

Yazara ait "Homo Deus: Yarının Kısa Bir Tarihi" isimli bir kitap daha var. Onu da okumak istiyorum ama kısa zaman içinde olmaz sanırım. 


Özgün konu ve güzel bir kurgu (%35): 4/5
Ortada bir kurgu olmadığının farkındayım ama konu itibariyle değerlendiriyorum :D

Sürükleyici/Akıcı olma (%45): 3/5
Yer yer sıkıldım :D

Çeviri ve baskı kalitesi (%5): 5/5
Güzeldi.

Orijinal isim (%10): 4/5
Hayvanlardan Tanrılara kısmını biz eklemişiz nedense :D

Güzel kapak (%5): 3/5 
Normal :D

Final puanı: 3,55

1 yorum:

  1. Ben de sıkılırım diye özellikle almadım aslında. Ama merak da ediyorum. Karışık duygular devam ediyor. :))

    YanıtlaSil