11 Şubat 2017 Cumartesi

Canavarın Çağrısı

Kitap Adı: Canavarın Çağrısı
Özgün Adı: A Monster Calls
Kitap Yazarı: Patrick Ness
Çeviren: Arif Cem Ünver
Yayınevi: Delidolu
Sayfa Sayısı: 219
Baskı Yılı: 2016


Fark ettiniz mi bilmiyorum, Patrick Ness'in etrafında dolanıyorum ama esas kitaplarını bir türlü okumuyorum :D Canavarın Çağrısı da o etrafta dolanmalık kitaplardan. Kitabın başındaki önsöze göre kitabın temel kurgusu Siobhan Dowd'a aitmiş. Vakitsiz bir kanser sonucu kitabını tamamlayamadığı için Patrick Ness yazmış kitabı.

Aslında herkes resimli baskısının daha güzel olduğunu söylüyor ama alışveriş yaparken hiç aklıma gelmemişti benim, o yüzden bunu almış bulundum.



Kitapta bir çocuk var, Conor. Annesi kanser tedavisi görüyor. Conor bir gün bahçelerindeki bir porsuk ağacının canlandığını ve ona seslendiğini görüyor. Önceleri rüya olduğunu sansa da sonra ağaca cevap veriyor ve böylece konuşmaya başlıyorlar. Ağaç ona üç hikaye anlatacığını, daha sonra da Conor'ın kendi hikayesini anlatması gerektiğini söylüyor.

Patrick Ness'in kesinlikle güzel bir iş çıkardığını söyleyebilirim. Kısacık ama içinize dokunan bir kitap olmuş Canavarın Çağrısı. Kitabı sevdim ve tavsiye ederim. Hatta çizimli versiyonunu alıp okurken bir yandan da o çizimleri incelemek çok daha keyifli olur bence. 


Özgün konu ve güzel bir kurgu (%35): 4/5
Güzeldi.

Sürükleyici/Akıcı olma (%45): 4/5
Tek seferde okunabilirdi. 

Çeviri ve baskı kalitesi (%5): 5/5
Güzeldi.

Orijinal isim (%10): 5/5
Güzel! :D

Güzel kapak (%5): 4/5 
Film baskısı olmasına rağmen kapağı sevdim ben. 

Final puanı: 4,15

1 yorum:

  1. Geçen haftalarda denk gelip filmini izlediğim kitap. Filmi izleyene kadar bir kitap olduğundan habersizdir. Hatta izlerken ne güzel kitap okurmuş bu senaryodan dedim. Sonra internetteki kısa bir gezintinin ardından zaten bir kitap olduğunu öğrenmiş oldum. Açıkcası ilk önce kitabından haberdar olmayı kitabı okumayı tercih ederdim. Bu arada film hakkında birkaç satır da ben karaladım blogumda :)

    YanıtlaSil