1 Eylül 2016 Perşembe

5 (Beatrice Kaspary, #1)

Kitap Adı: 5
Özgün Adı: Fünf
Kitap Yazarı: Ursula Poznanski
Çeviren: Belgin Selen Haktanır
Yayınevi: Koridor
Sayfa Sayısı: 384
Baskı Yılı: 2016


Ben, Ursula Poznanski ile Erebos kitabında tanışmış ve bayılmıştım. O kitap gerçekten çok güzeldi. 5 de sanırım CNR zamanı yeni çıkmıştı, o yüzden Poznanski diye gözüm kapalı aldım kitabı.

Konusunu anlatmak için klasik Koridor kitabı demek yeterli bence. Koridor'un tarzını az çok bilenler ne demek istediğimi rahatlıkla anlayacaktır. Gerilim, polisiye yani :D

Yurtdışında popüler oyunlardan biri sanırım Define Avı ama ben bizde hiç karşılaşmadım. Başka oyuncuların sakladığı kutuları GPS ile aradığınız, dağ, bayır, orman falan dolaştığınız bir oyunmuş. Kitabın temelinde aslında bu oyun var. Katilimiz polise çeşitli bilmeceler ile koordinatlar bırakıyor ve bir sonraki aşamaya geçip sıradaki kurbanı bulmalarını sağlıyor.



Katilin kim olduğunu tabii ki tahmin edemedim :D Ama bundan öte bu oyunu neden oynadığının sebebi çok daha şaşırtıcı ve ilginçti. Kitap güzeldi, yaklaşık 400 sayfaydı ama 3 günde bitirdim. Ama yine o hissi bulamadım, favorilerime giremedi yani :D Bu aralar bende böyle bir hissizlik var herhalde.

Yine üstteki ifadeyi kullanacağım ama "Koridor Tarzı" okumayı siz de benim gibi seviyorsanız, bu kitabı da rahatlıkla okur ve seversiniz. Ayrıca kitabın Erebos'un yazarından olduğunu öğrenmek de büyük bir motivasyon bence.

Aryıca bu bir seriymiş. Pek çok polisiye romanında olduğu gibi olayı soruşturan polisin sabit kalıp olayların değiştiği serilerden. Ama 5 bile 2012'de yazıldığı halde yeni çevrilmiş o yüzden serinin devamı gelir mi gelirse ne zaman gelir hiç bilemiyorum.


Özgün konu ve güzel bir kurgu (%35): 4/5
Güzeldi.

Sürükleyici/Akıcı olma (%45): 5/5
Oldukça akıcıydı.

Çeviri ve baskı kalitesi (%5): 5/5
Güzeldi.

Orijinal isim (%10): 5/5
Neyse ki Almanca'da sayıları biliyorum :D

Güzel kapak (%5): 2/5 
Kapağının bir olayı yok :D 

Final puanı: 4,5

1 yorum:

  1. Merhaba kitap yorumunu okuyunca kitaba ısındım ve alma isteğim geldi bunun için teşekkürler:) ayrıca blog uma bakarsan çok sevinirim

    YanıtlaSil