24 Ekim 2014 Cuma

The 100 (The Hundred, #1)


Onlar Yalancı, Onlar Hırsız, Onlar Asi, Onlar Kahraman Onlar İnsanlığın Kaderini Belirleyecek 100 Genç...

Kitap adı: The 100
Kitap Yazarı: Kass Morgan
Çeviren: Arın Zengin
Yayınevi: GO!
Sayfa Sayısı: 300
Baskı Yılı: 2014

Dünya yaşanan nükleer felaketten sonra artık insan türünün yaşayamayacağı bir yer haline geliyor. Atmosfer, soluyabilmek için uygun değil ve radyasyon oranı tavan yapmış. Bu yüzden kurtulan insanlar bir uzay istasyonu kuruyorlar ve insan ırkı 300 yıldır uzayın ortasında hayatta kalmaya çalışıyor. Dünya zaten sürekli izleniyor, bir de uzay istasyonunda bir takım sorunlar meydana gelince farklı suçlardan hüküm giymiş 100 çocuk Dünya'nın yeniden yaşanılabilir bir yer haline gelip gelmediğini öğrenmek için dünyaya gönderiliyor. 


 İnsanlar Dünya'yı en karanlık zamanında terk etmişlerdi. Kaç tanesinin geri dönmeye çalışırken öldüğü, Dünya'nın umurunda olmazdı.

Arkadaşıma kitabın hikayesini anlattığımda hemen şunu dedi: "Yasak meyveyi yedikleri için Adem ile Havva'nın dünyaya atılmasına benziyor." Düşününce gerçekten de öyle, bu yorumu çok hoşuma gitmişti.

Kitap gerçekten çok güzel bir kitap. İnanılmaz akıcı ve okuması çok keyifli. Ben dizisini daha önceden izlediğim için detayları biliyordum. Dolayısıyla şaşırmadım ama yine de kitap kendini okuttu. Şunu da söylemek gerekir ki kitapta diziden farklı pek çok nokta var. Dizide olup kitapta olmayan karakter var, dizide olmayıp kitapta olan karakter de var :D Olay akışıyla ilgili de birtakım şeyler okurken dikkatimi çekti.

The 100, 2013'de çıkmış, dizi ise 2014'te başladı. Ama bizde ancak dizinin birinci sezon bittikten sonra kitabın çevirisi yapıldı ve satılmaya başladı. Bir şeyleri okumak yerine izlemeyi tercih eden bir toplum olmak üzücü. Lütfen siz de şu "Aa, Yaprak Dökümü'nün kitabı da varmış"lardan olmayın :D
Bir şeyi okumak, izlemekten kat kat daha keyiflidir. Bunu sonuna kadar savunurum. Şu ana kadar hiçbir yapımın filmi/dizisi kitabından daha çok keyif vermedi.

Kitaba şaşırmadan falan dedim, sonunu da biliyordum ama kitabın bitiş cümlesi müthişti bence, çok etkileyiciydi. İkinci kitabı okutmak için ancak bu kadar güzel biter bir kitap diye düşünüyorum. Ama bizde daha bu yeni çevrilmişken ikinci kitap için çok bekleyeceğiz sanırım. Dolayısıyla bulabilirsem İngilizcesini okuyacağım. 

Sonunu yazarsam çok büyük spoiler olur ama dayanamayacağım galiba :D Şöyle yapalım, belki "Ya ben kitabı okumam, ama sonunu da çok merak ettim şimdi" diyen olur. Kitabı şu an okuyanlar ya da okumak isteyenler aşağıdaki paragrafı okumaya devam etmesin lütfen :D

  !!! SPOİLER ALARMI !!! 

Spoiler Başlangıcı || Yüz kişi, gezegene üç yüz yıldır adım atan ilk insanlar olabilirlerdi ama yalnız değillerdi. Bazıları, Dünya'yı hiç terk etmemişti. || Spoiler Sonu. 

Diziyi izlerken de bunu büyüük bir şaşkınlıkla karşılamıştım. Bildiğim halde kitap da böyle küt diye bitince çok şaşırdım.

Bu arada yazmazsam olmaz. Go! Kitap Türkiye'de bir ilke imza attı ve The 100'ı mıknatıs kapaklı olarak bastı. Gerçekten müthiş görünüyor, kitabı kapattığınızda kutu gibi oluyor. Bu fikir neden daha önce hiçbir yayınevinin aklına gelmedi hayretler içindeyim. Ama Go! Kitap bütün kitaplarını bu şekilde basarsa yeni fanları ben olabilirim :D Ayrıca hem kapakta hem de kitap isminde orjinaline sadık kalarak gönlümü ayrıca fethettiler. Okurlarsa eğer kocaman tebriklerimi iletiyorum.

Kitaba puanım: A+


1 yorum:

  1. Ben de baya beğendim bu kitabı,ikincisi çabuk çıkar umarım :D Bu arada seni mimledim bakarsan seviniriim :D http://nazlikitaplik.blogspot.com/2014/10/mim-kitapyazar-isimlerinin-bas.html

    YanıtlaSil