18 Ağustos 2017 Cuma

The Sun is Also a Star

Kitap Adı: The Sun is Also a Star
Kitap Yazarı: Nicola Yoon
Yayınevi: Delacorte Press

Sayfa Sayısı: 348
Baskı Yılı: 2016


Nicola Yoon ile Everything Everything kitabı vasıtasıyla tanışmış ve hem kitabını hem de kendisini çok sevmiştim. Bu kitabını da bu ayın İngilizce kitabı olarak seçip okudum. İyi ki okumuşum! Çok çok güzel bir kitaptı yine.

İlk olarak, kitabın formatını çok sevdim. Yazar, etrafımda bir dünya örüyormuş gibi hissettirdi bana. Kitap temelde Daniel ve Natasha'nın bölümlerinden oluşuyor. Ancak yazar, bazen bu ikiliye ara verip başka şeyler anlatıyor bize. Bir önceki sahnede bulunan garsonun hayatından bir kesit okuyoruz mesela. Ya da bir kelimenin, bir nesnenin kökenini anlatıyor. Ya da aşkın kimyasal olarak nasıl oluştuğu ile ilgili bilgi veriyor. Böyle yapması inanılmaz hoşuma gitti. Gerçekten bu formatı çok ama çok sevdim.

Kitapta sadece bir günü okuyoruz aslında. Natasha, Jamaika kökenli bir Afro-Amerikan. Ailesi o daha çocukken çok da legal olmayan yollarla Amerika'ya göç etmiş ve orada bir hayat kurmuş. Ancak bir şekilde bu ortaya çıkıyor ve Natasha ailesi ile birlikte bizim okuduğumuz günün akşamı ülkeden ayrılmak üzere sınırdışı ediliyor.



Bir de Daniel var. O da Koreli. Yine ailesi yıllar önce Amerika'ya göçmüş. Yolu uzun bir tesadüfler zinciri sonucu Natasha ile kesişiyor. İkisi çok zıt karakterler aslında. Natasha sıkı bir bilim fanı. Tesadüflere, şansa, aşka falan inanmıyor. Yalnızca somut olarak açıklayabildiği şeyleri içeren bilime inanıyor. Daniel ise amansız bir romantik, en büyük hayali şair olmak. 

Daniel, Natasha'ya okuduğu bir makaleden bahsediyor. Makaleye göre yapılan bir deney ile insanları birbirine aşık etmeyi başardıkları söyleniyor. İki insanı bir odaya alıyorlar, bu insanlar birbirlerine genelden özele doğru sorular soruyor, göz teması kuruyor ve böylece aralarında bir çekim oluşuyor. Daniel da aşkın da bilimsel olarak sınanabileceğini falan göstermek için Natasha'yı kendine aşık edebileceğini söylüyor ve bu deneyde yer alan soruları birbirlerine sormaya başlıyorlar. Biz de böylece, bir gün içinde Daniel ve Natasha'nın yaşadıklarını okuyoruz.

Nicola Yoon yürek dağlayan bir son yazmış olsa da kitabı gerçekten çok sevdim. Sadece iki kitabını okumuş olmama rağmen yazarı çoktan favorilerime aldım ve yeni kitaplarını dört gözle bekliyorum :D


Özgün konu ve güzel bir kurgu (%40): 4/5
Gayet güzeldi!

Sürükleyici ve akıcı olma (%50): 5/5
Çok akıcı ve sürükleyiciydi gerçekten.

Baskı kalitesi (%5): 5/5
E-book olarak okudum ama edisyonunda falan bir problem yoktu. 

Güzel kapak (%5): 5/5
Kapağını inanılmaz beğendim!


Final puanı: 4.6

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder