2 Ağustos 2017 Çarşamba

Karanlıkta Işık Aranmaz (Darkness, #1)

Kitap Adı: Karanlıkta Işık Aranmaz
Özgün Adı: There is No Light in the Darkness
Kitap Yazarı: Claire Contreras

Çeviren: Bilge Begüm Büyüksaraç

Yayınevi: Yabancı
Sayfa Sayısı: 250
Baskı Yılı: 2017

Karanlıkta Işık Aranmaz'ı Temmuz ayının son günü yolculuk sırasında okur bitiririm diye yanıma almıştım. Gerçekten de bitirdim ama kitaba pek bir anlam veremedim. Bence manasız ve gereksiz bir kitap olmuş :D

Blake isimli genç bir kadından bahsediyor kitap. Anne babası küçükken öldürülmüş, kendisi kaçırılmış falan. Yıllarca sürekli tetikte yaşamış, her şeyden korkar olmuş. Artık da ebeveynlerini kimin öldürdüğünü bulmaya ve böylece gerçeği ortaya çıkarmaya karar veriyor.

Kitabın arka kapağında aşağı yukarı bunlar yazıyor. Ben bunları okuyunca çok farklı şeyler beklemiştim. Ama beklediğim hiçbir şeyi bulamadım. Bir kere ebeveynlerin katili bulma falan yok. Blake dişe dokunur hiçbir şey yapmıyor. Avukatıyla konuşuyor, eski fotoğraflara falan bakıyor. Hani gerçeği ortaya çıkaracaktık?



Ayrıca kitap boyunca üvey erkek kardeşiyle sevişip duruyor Blake. Neden? Bir yazar neden böyle bir detay ekleme ihtiyacı duyar? Neden herhangi bir erkek değil de üvey kardeş? Neden yani? :D 

Kitabın sonunun da tamamen ikinci kitabı okutmaya yönelik bir taktik olduğunu düşünüyorum. Her şey süt liman giderken son beş sayfada falan birden ortalık karıştı, bir şeyler oldu ve kitap bitti. Bundan sonra ne olacak şimdi diye düşündüm evet ama ben bu numaraları yemem! :D

Kitap çok akıcı, bunu kabul etmeliyim. Ama kurgu çok zayıf, asla tatmin edici değil. Boş zaman doldurmak için okunabilir ama kesinlikle bir beklentiniz olmasın. 


Özgün konu ve güzel bir kurgu (%35): 1/5
Kurguyu hiç ama hiç sevemedim. 

Sürükleyici/Akıcı olma (%45): 4/5
Akıcıydı. 

Çeviri ve baskı kalitesi (%5): 4/5
Güzeldi. 

Orijinal isim (%10): 4/5
Eh :D

Güzel kapak (%5): 3/5 
Kapak fena değil, ne yalan söyleyeyim :D

Final puanı: 2,7

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder