23 Ağustos 2017 Çarşamba

Terapi

Kitap Adı: Terapi
Özgün Adı: Die Therapie
Kitap Yazarı: Sebastian Fitzek

Çeviren: Atilla Dirim

Yayınevi: Pegasus
Sayfa Sayısı: 320
Baskı Yılı: 2015

Terapi, benim Sebastian Fitzek'den okuduğum ilk kitap ama yazar bu MUAZZAM kitabıyla gönlüme taht kurdu. Beni kendisine hayran bıraktırdı. "Alışveriş listesi yazsa okurum" yazarları arasına hızlı bir giriş yaptı. Kitabı bitirince aynen şöyle düşündüm: "Bu adamın beynini koruma altına almalıyız!"

Kitabın konusuna falan bakmadan almıştım, böyle şeyler okumayı çok severim ve Terapi ismi bile kitabı satın almam için fazlasıyla yeterli bir sebep! :D Ancak çok güzel de bir konusu var. Ünlü bir psikiyatrist olan Viktor Larenz'in kızı kayboluyor. 4 yıldır kayıp olan 12 yaşındaki Josy ile ilgili hiçbir iz yok. Ceset bile yok. Kız adeta buhar olup uçuyor. Larenz ünlü olduğu için epey kapsamlı bir soruşturma yapılsa da en ufak bir şey bile bulunamıyor.

Larenz de 4 yıldır kızını aramaya devam ediyor. Bu sırada bir tür inzivaya çekilmek için bir adaya gidiyor. Bu adada şizofreni tanısı aldığını söyleyen kadın, bir yazar olduğunu ve yazdığı karakterleri görmeye başladığını söylüyor kendisine. Son gördüğü karakteri ise adeta Larenz'in kızı. Hikayeler tamamen aynı. Tanımlanamayan bir hastalığı olan küçük bir kız, bir anda ortadan kayboluyor.


Bu nasıl olabilir? Bir şizofreni hastasının halüsinasyonları ile psikiyatristin kaybolan kızı arasında nasıl bir bağ olabilir? Kalbimiz yerinden fırlayarak, meraktan çıldırarak bunu okuyoruz biz de işte!

KİTAP ÇOK ÇOK ÇOK GÜZELDİ! Gerçekten, hayatımda okuduğum en güzel kitaplardan biriydi. Bu kadar güzel bir kitap daha okuma ihtimalim epey düşük. Yani olaylar çözülmeye başladığında olan şeyler... Bilmiyorum, her şey kusursuzdu!

Bunu her kitaba söylemem ama bu kitap için gözümü bile kırpmadan söylüyorum: Eğer benim önerilerimle ufak bile ilgileniyorsanız, BU KİTABI OKUYUN!

Özgün konu ve güzel bir kurgu (%35): 5/5
ÇOK GÜZELDİ!

Sürükleyici/Akıcı olma (%45): 5/5
3-4 saat içinde bitirdim. Bitirmezsem uyuyamazdım! D

Çeviri ve baskı kalitesi (%5): 5/5
Gayet güzeldi.

Orijinal isim (%10): 5/5
Yaşasın!

Güzel kapak (%5): 5/5 
Kapak tartışılabilir ama bu kitaba tam puan vermek istiyorum! :D

Final puanı: 5

4 yorum:

  1. Öyle güzel anlatmışsın ki hemen almak istedim:)

    YanıtlaSil
  2. Fitzek'in sadece Kıymık adlı kitabını okumuştum ve çok sevmiştim. Tavsiye ederim, bence bir bakmalısın. ^^ Terapi'yi de merak ettim, hemen listeme ekliyorum ^^ Sevgiyle kal.

    YanıtlaSil
  3. evet ben de alacağım kesinlikle..

    YanıtlaSil
  4. Kitap zevklerimiz benziyormuş. Böyle konular benim de çok ilgimi çeker :) Listeme ekledim :)

    YanıtlaSil