14 Ağustos 2017 Pazartesi

Suçlu Hem de Çok Suçlu

Kitap Adı: Suçlu Hem de Çok Suçlu
Özgün Adı: Truly Madly Guilty
Kitap Yazarı: Liane Moriarty

Çeviren: İstem Erdener

Yayınevi: Hep Kitap
Sayfa Sayısı: 448
Baskı Yılı: 2017

Ben bu kitabı ilk kez Aslı'da görmüştüm, o okuyup beğenmişti diye hatırlıyorum. Bir süre önce de Big Little Lies isimli bir mini dizi izledim ve dizinin bu yazarın bir başka kitabından uyarlama olduğunu öğrendim. Diziyi inanılmaz beğenince bu kitabı da hemen satın aldım doğal olarak :D

Kitap enteresandı kesinlikle. Arka kapak yazısı çok iyi aslında. Üç yetişkin çift, üç çocuk ve güzel bir evde bir barbekü partisi. O gün, orada bir şeyler oluyor. Ama ne olduğunu asla söylemiyor yazar bize :D Karakterler "o gün çok kötü bir şey oldu", "hepimiz suçluyuz", "o günden sonra hayatımız değişti" falan dedikçe çıldırdım ben :D "NE OLDU SÖYLE ARTIK, YETER!" diye bağırıp sarsmak istedim karakterleri :D

Buraya kadar her şey çok iyi gerçekten. Yazar sizi sürekli diken üstünde tutuyor ve meraktan deli ediyor. Ancak kitabın bitmesine yüz sayfa falan daha varken, belki daha fazla, o gün orada ne olduğunu öğreniyoruz. Şimdi hal böyle olunca, ben bu öğrendiğimiz şeyin asıl olay olduğunu kabul edemedim. Hani olay çözüldükten sonra kitap biter ya doğal olarak :D


Ama burada bitmiyor. Biz okumaya devam ediyoruz. Dolayısıyla bir şeyler daha olacak diye okudum hep. Fakat olmuyor :D Olaydan sonra nasıl etkilendiklerini falan okuyoruz. Sonlara doğru bir bomba daha yapmaya çalıştı yazar, gerçi olayın başından beri bağırıyordu zaten ama sadece o son için o kadar sayfa yazmaya gerek yoktu :D

Böyle işte, çok iyi başlasa da sonlara doğru bozdu benim için. Gereksiz uzun buldum kitabı. Daha kısa ve daha sansasyonel bir olayla gelseydi nefis bir kitap olabilirdi.

Özgün konu ve güzel bir kurgu (%35): 3/5
Fena değildi. 

Sürükleyici/Akıcı olma (%45): 4/5
Akıcılıkta tanımlayamadığım bir problem vardı ama çok merakla okudum yine de. 

Çeviri ve baskı kalitesi (%5): 5/5
Bir sorun yoktu. 

Orijinal isim (%10): 5/5
Çeviriyi sevdim ben ya :D

Güzel kapak (%5): 3/5 
Kapakta bir olay yok :D

Final puanı: 3,75

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder